Klippmaskin

Guldaskig

Trådstartare
Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad och nu vill jag klippa bort allt långt hår på benen.

Det är en engelsk springer spaniel och jag behöver tips på en bra men inte alltför dyrt maskin som funkar för den pälsen. Finns det någon fungerande budgetvariant eller är det bara de lite dyrare som fungerar?

Är det bara benen som ska klippas funkar Biltemas alldeles utmärkt i mitt tycke.
Använder den på mitt pälsmonster ben och ansikte mellan helklippningarna.
Sonen klipper sin extremt långhåriga katt med den också.

Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad och nu vill jag klippa bort allt långt hår på benen.

Det är en engelsk springer spaniel och jag behöver tips på en bra men inte alltför dyrt maskin som funkar för den pälsen. Finns det någon fungerande budgetvariant eller är det bara de lite dyrare som fungerar?
Budget: Biltemas som är vit och guld.
Kvalitet: någon från Oster ex A5

Jag har en Oster A6 som är toppen till lång, tjock springerpäls. Dyr men värd det om du klipper själv. Nu klipper jag inte ner helt, men jag kör vanlig rak frisörsax på min äldre hunds hängande päls och det fungerar bra. Jag kortar honom ganska rejält och man kommer långt med en bra sax. Så det är mitt budgettips - bra saxar 😊 Jag klipper först med vanlig sax och sedan tunnar jag med effilersaxen. Bifogar en bild. Han har egentligen brösthår ner till marken men detta är klippt med sax.sedan är han rakad från bröstbenet och upp under hakan samt på halsen. Är också mycket i skogen så vet precis vad du menar.
IMG_3736.webp

Jag har en Clipster dropiX, kostar runt 400kr. Klipper ben/mage på chihuahua som fått dålig och tjock päls med underull efter kastrering. Använd i 2 år och klipper fortfarande lika bra!

Jag har en Oster A6 som är toppen till lång, tjock springerpäls. Dyr men värd det om du klipper själv. Nu klipper jag inte ner helt, men jag kör vanlig rak frisörsax på min äldre hunds hängande päls och det fungerar bra. Jag kortar honom ganska rejält och man kommer långt med en bra sax. Så det är mitt budgettips - bra saxar 😊 Jag klipper först med vanlig sax och sedan tunnar jag med effilersaxen. Bifogar en bild. Han har egentligen brösthår ner till marken men detta är klippt med sax.sedan är han rakad från bröstbenet och upp under hakan samt på halsen. Är också mycket i skogen så vet precis vad du menar.
Visa bifogad fil 163696

Så fin! Kul att höra från någon mer med just springer. Det är ju något liknande som du gjort som jag känner att jag behöver göra nu. I helgen var vi i blöt och lerig skog och sen fick det bli dusch efteråt och idag fick jag klippa bort flera tovor som blivit efter detta. Absolut att jag kunde varit bättre på att borsta men just efter hon varit blöt så känns det som att jag skulle behöva borsta en gång i timmen för att det inte ska bli tovor 😄

Kanske borde testa klipparen från biltema, de flesta verkar ju ändå nöjda med den 😊

Jag köpte en från BILTEMA för typ ett år sedan, på rekommendation härifrån. Den var totalt värdelös. Tuggade i tunn phalenepäls och gick verkligen inte att klippa tassar med.
Slängde den.
Hm.. tråkigt att höra
Som flera andra har skrivit har jag köpt den vita med guld
Jag har en cocker/cavalier blandning och den funkar toppen på just hans päls
Kanske är lite olika beroende på typ av päls?

Hm.. tråkigt att höra
Som flera andra har skrivit har jag köpt den vita med guld
Jag har en cocker/cavalier blandning och den funkar toppen på just hans päls
Kanske är lite olika beroende på typ av päls?
Möjligen? Han har ingen underull utan bara blank päls. Jag klipper runt snoppen och på magen
Sen klipper jag tassarna också eftersom jag är darrhänt och inte vågar klippa med sax.
Biltemas klippte helt enkelt inte. Den bara tuggade.Ungefär som den vore slö från börjn.
Har klippt otaliga hästar i livet så jag vet ju hur en bra klippnaskin funkar
Men den kanske var ett måndagsex?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 888
Senast: fixi
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 156
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 607
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur