klippa (:.

Sv: klippa (:.

Mazarin var väldigt hängig och deppig. Sänkte kraven helt i ridninge. Red ut mycket och lät henne bara ha kul. Gav/ger henne B-vitamin + fodertillskott och klippte henne även. Nu är hon pigg som en lärka igen

Klippte mazarin för andra gången på en månad. det bara rasslade till när jag hade klippt henne första gången, så idag var det 100% vinterpäls som åkte.

Mazarin stog för övrigt och sov. Trotts att det var två stora, brummande maskiner precis utanför som tog våran gödselstack, så stog hon och gäspade och halvsov. och hon tyckte det var gudomligt skönt, och stog och kliade i luften och höll på.

Klippte hela henne (lämnade en liten padd på ryggen) rakade halva huvudet, och rakade även benen kort idag, och det blev verkligen kanonsnyggt.

Ska ta och klippa mitt troll så fort som det bara går! Väntar bara på att en i stallet får sin nya klippmaskin (har ingen egen). Då ska allt bort förutom halva huvudet och en plätt på ryggen. :)

*kl*

Klippte min häst idag :) Hon var så snäll så. Andra gången jag klipper en häst själv så jag var glad att hon hade så bra tålamod som hon hade, även om det blev lite jobbigt i slutet :p Klippte allt utom huvudet.

jag klippte min för andra gången idag. klippte ner till knäna och sparade huvudet och en pad på ryggen. han blev snygg faktisk, trots hans isbjörnspäls... "/

ska klippa mi pålle nu i veckan, klipper hela utom ben, huvud och en ruta på ryggen :p

Är lite nyfiken på vad ni har för täcke på era hästar efter ni har klippt dem också?!:idea:

Imorgon ryker pälsen på min polle :p ska klippa henne själv för andra gången

kl

Min häst ska klippas nu till veckan. Fast jag tänker inte göra det, betalar en tjej i stallet istället :p
Först tänkte jag skippa klippningen eftersom jag skulle sälja honom men han blir nog kvar och då ska päls-äcklet bort.

Är lite nyfiken på vad ni har för täcke på era hästar efter ni har klippt dem också?!:idea:

200g täcke har min polle just nu. När det blir kallare kommer hon få gå med dubbla täcken (ett innetäcke plus 200g utetäcke) och sedan tjockt vintertäcke (vet inte hur många gram med tjockt är det)

kl

Klippte min igår för första gången! Han var sjukt snäll även fast han tröttnade lite i slutet (tog typ 2 h att klippa för maskinen dampade lite). Men jag klippte allt, ben, hela ansiktet, öronen. :devil:

Jag klippte min häst i lördags!
Sparade huvud,ben & där sadeln ligger. Däremot ser han lite rolig ut för högst upp på halsen tyckte han det var lite läskigt.Nära öronen & så,så där är det päls kvar! Men han får ha det kvar ett tag så kanske det går att få bort en annan gång.
Han har rätt tunt innetäcke & fodrat täcke ute. (vet ej exakta gram)

kl
min ska klippas så snart som möjligt. Han är tydligen svårklippt så vi får väl se om det går. Ska klippa halsen o under magen.

Klippte Lurvbollen Nypon idag. Brunstig och kittlig som hon är höll hon på att tuppa av. hatade när jag klippte vid benen och rumpan. fick känna på en sko en gång, och sedan var hon så fräck så hon försökte kicka igen, hann klippa hela ena sidanoch sedan fick hon halvt panik, så då var det bara att ta en paus. gav henne även lite lugnande, väntade i 1h (kände att jag ville göra klart eftersom ena sidan var helklippt) såg lite trött ut, ställde henne på gången satte på klippmarkinen, ögonen blev återigen stora och runda klot och allting blev läbbans. inte det minsta påverkad :crazy: fick iallafall klippa klart hela henne, dock inte ner på benen då fick hon damp. Huvudet däremot var inga som helst problem, då rörde vi inte en min. ibland förstår jag mej inte på Nypon :rofl: Höll på att tuppa av när jag ville klippa medhårs neråt benen, men rörde inte en min när jag brummade med maskinen på huvudet :rofl:

jag fick veterinärtid om 1,5 vecka å min kompis måste ha lugnande på sin pålle, så jag passar på i år hehe... (vi kör grupprabatt hos veterinären om någon undrar) ;)

så min häst ska bli fiiiiin :love:
(svettig efter 20min trav igår)...

fråga... FÅR man ha ett litet hjärta på rumpan på en häst (fullblod) när matte är 27år :angel:
jag fick aldrig någon ponny :devil:

jag fick veterinärtid om 1,5 vecka å min kompis måste ha lugnande på sin pålle, så jag passar på i år hehe... (vi kör grupprabatt hos veterinären om någon undrar) ;)

så min häst ska bli fiiiiin :love:
(svettig efter 20min trav igår)...

fråga... FÅR man ha ett litet hjärta på rumpan på en häst (fullblod) när matte är 27år :angel:
jag fick aldrig någon ponny :devil:

Klart du får!
Med den ursäkten tycker jag allt du kan ha två hjärtan :angel:

Ni som inte klipper eran häst själv; hur mycket brukar ni betala för olika klippningar? T. ex. för en helklippning? (Alltså sån man bara sparar en plätt där sadeln ska ligga) För en sån klippning som ridskolehästar brukar ha, ingen aning om vad det kallas :angel: (Där halsen, undre delen av magen och rumpan är klippt) ?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 485
Senast: corzette
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En stärkande gymnastikövning som även tränar upp hästens smidighet i hoppningen. Det är vad Peder Fredricson delar med sig av i detta klipp.
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix