klippa (:.

Sv: klippa (:.

stoppa bomull i öronen (fast det har ni redan provat eller?) annars mår hästarna bara bättre av att få lite lugnande, om dom är sådär rädda och tycker att det är så behaglit. Ni har inte provat med en liten maskin som inte låter så mycket?

Mazarin själv sommnar dock bara av att man klipper henne. hon tycker att det är kalasskönt

en fråga.. jag har aldrig vågat stoppa in nått i öronen på dem...
har du typ gasbinda runt en tuss, eller stoppar du bara i bomullen?
tänk om något lossar när den ska ur igen :crazy:

Jag brukade ha bomull i öronen på min förra häst då han hatade när man klippte på halsen. Jag tog bara en tuss med bomull och stoppade in försiktigt i öronen, hade ingen gasbinda eller någonting sådant. Man ska ju inte trycka in den jättelångt in i örat lixom

min häst kommer aldrig höra något i hela mitt liv efter att jag har stoppat ner ett paket bomull i vardera öra på henne :p

Jag har ett kallblod som jag klippt en gång redan, men bara halsen och över bringan då det bara är där han svettas än så länge, men numera äger syster honom.

Eftersom jag växt ifrån kallblodet och skaffat ett större halvblod, har jag en fråga:

Hur ska man raka ansiktet? och klipper man under sadelgjorden? :D
Lägg gärna in bilder på tydliga klippningar.

Ellen

Klippte min i går, bara halsen än så länge, har inte super mkt päls än så jag ska klippa en gång till lite senare=) Min häst tycker inte att det är det bästa som finns att bli klippt:smirk:

Jag ska klippa en Borkfärgad ponny i vårat stall, för att han ska gå nationell dressyrtävling snart. syns jättetydligt på honom när man klipper. Nejdå jag känner inte alls pressen :angel:

Jups, kommer klippa min häst närmsta dagarna... Hon börjar vara luden redan, trots tidig täckning. Hopplös :p Blir helklippning!
Kommer antagligen klippa henne ca 2 ggr till i vinter.

För mig blir det inte så stor skillnad... det går ju ofta att ställa in längden man vill att maskinen ska klippa? :confused:

hm. fast jag brukar klippa så kort det går med den stora å då klipper ändå den lilla ännu kortare :S så blir konstigt. finns bara två lägen på den lilla å klipper man med det "långhåriga läget" så händer ingenting och klipper man då kortare så tar den väääldigt kort.. :eek:

en fråga.. jag har aldrig vågat stoppa in nått i öronen på dem...
har du typ gasbinda runt en tuss, eller stoppar du bara i bomullen?
tänk om något lossar när den ska ur igen :crazy:

ta en vanlig sån stor gul svamp och klipp till i 4 delar, så stoppar du en sån bit i båda öronen, mkt bättre än bomull och kan omöjligt försvinna in i örat ;)

Klippte mina ikväll. Storhästen fick det vanliga, klippt hals, bog, mage och på sidororna bak till bakbenet. Shettisen klippte jag stubbman på då hon kliat av sig sin man i somras, så ut som Roger Pontare på lyran så var tvungen att göra ngt åt det. :D

Gaah jag måste klippa nypon. Men hon har så lagom tempo just nu. vet ju vad som väntar, när jag klippt henne:angel: *wroooooom*

Min häst klipptes i söndags och kommer klippas minst 1 ggr till i vinter!

Jag ska inte klippa min kille. :o
Hjälp, stackars liten, han skulle hoppa ur skinnet om han fick syn på
den maskinen :p
Vi försöker hålla kort päls ist :)

Jag har redan klippt min raggsocka :p

Han är ponny, irländare, så han har mycket päls redan nu. Men jag klipper bara spårklippning, eller vad det nu heter... ;)

Tänkte klippa min dama i nästa vecka. Om jag får tag på skären till maskinen vill säga. Det är ett elände att dela skär med folk som inte står i samma stall :p

Jag ska nog helklippa honom . fast spara huvudet då han tycker det är obehagligt ... ja funderar på å spara något kul på rumpan men vet inte vad . någon som har en idè ? Han är valack så inget hjärta ... ska nog klippa hpnom ungefär när snön kommer ...

Vi sparade en blixt på shettisen.Annars kan du ju lämna första bokstaven i din hästs namn.Eller en stjärna eller två schackrutor intill varandra.Eller årtalet han är född eller en siffra på vad gammal han är.

Haha............många förslag.Men jag röstar på blixt.

Hej... Har märkt att många lämnar en trekant vid svansen, någon som vet varför?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 485
Senast: corzette
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En stärkande gymnastikövning som även tränar upp hästens smidighet i hoppningen. Det är vad Peder Fredricson delar med sig av i detta klipp.
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka