klippa (:.

Sv: klippa (:.

Klipper du rakt av ovanför svansen så blir det att svansen kommer stå rätt ut överst där det nya håret växer ut sen.

jag spara ingen 3-kant vid svansen... det ser inte klokt ut tycker jag :angel: klippte henne för ca 2 veckor sen, gick bättre än förväntat , var beredd på samma kalas som sist , men allt gick rätt bra, tom utan brems...

, gick bättre än förväntat , var beredd på samma kalas som sist , men allt gick rätt bra, tom utan brems...

du ger mig hopp
förra året:
1) hästen ser inte klok ut då allt inte gick att raka
2) brems
3) plegg
4) häst hoppar rätt på sladden (som låg långt bort från henne)
= kolsvart i hela stallet (jordfelsbrytare så ingen panik)...

håll tummarna för mig i år då ;)

oj, det låter som du kommer ha väldigt skoj när i stallet :)

4) häst hoppar rätt på sladden (som låg långt bort från henne)
= kolsvart i hela stallet (jordfelsbrytare så ingen panik)...

Tips: hängs sladden uppe vid taket, bara att spika i lite spikar och hänga den på. sedan måste du ju ha lite sladd vid hästen, men den hänger du på axlarna, så riskerar man inte att hästen går på sladden :crazy:

tack för tipset!!! har själv tänkt att göra så :D

ska köpa en egen maskin, i med tvättsvamp i öronen, radio på, sen burra lite varje dag så hon inte dramatiserar det hela...
sen ska jag göra det på kvällen när hon är cool å lite glad att matte kommer!
(inte på morronen när hon HATAR mig för att jag tar in henne från hagen när hon knappt har varit ute) :devil:

kl

klippte min häst för lite mer än en vecka sen, skönt :bow: han har haft sån jäkla tjock päls men vi har inte vågat raka nu på sommaren, men nu åkte den äntligen av :D

Kan bara meddela att ponnyn nu är klippt och hon blev jättefin! Stod helt still dessutom! 'woho' :D

kl

En klipptes för ca 2,5 veckor sedan, har typ redan vuxit ut igen:smirk:
En borde klippas, björnpäls, men eftersom han inte går så hårt nu känns det kanske lite onödigt.
Den tredje har riktigt tunn fullblodspäls så hon kommer nog inte att klippas förens efter vintervilan, ca januari.

KL

Hmm, varför sparar en del en "flapp" på ryggen..??? Jag gjorde inte det på min häst förra säsongen...

så att de inte ska få skav.

men din kanske inte är så känslig = klarade av att du klippte...
men jag skulle inte våga chansa på mitt fullblod som får skav bara man tittar på henne :p

Hmm, min tanke var att om man inte byter till rent schabrak var gång man rider så kanske de blir svett på schabraket som då ger skav, men jag tänkte som så att jag tvättar och tar rent schabrak var gång jag rider så då är det ju inget problem...

min har bara rena grejjer (skulle själv inte gå i samma kläder i en vecka)...

min får bogskav, sen får hon skav av bakre kanten av schabraket (på ryggen), hon kan få skav av sömmar från kryssgjordar, hon får skav av min skänkel...
asså hon såg maläten ut i vintras :D
å då dränkte jag ändå henne i glansspray på de omr hon fick skav för att det skulle glida bättre...

min ska iaf ha päls på ben å hela ryggen :)

Okey, då fattar jag, min häst ha aldrig fått skav från nåt, men jag rakar/klipper ej benen.. i så fall bara till knäna..

ja klipper allt- huvud ben kropp...ja allt...Än så länge ha han jättefin sommmarpäls så väntar nog några veckor till...men sen du:devil::p:D

Min lilla grå är aldrig klippt...
Hon är ju bara 4. Men även om hon är tunnpälsad så blev hon ganska fluffig i vintras. Så jag tänkte ev. klippa halsen och lite till.
I så fall om några veckor. Men jag vet inte riktigt, sätter hon inte så mycket päls får hon vara oklippt.

Pälssättningen har tagit fart.. det blir hals+bog klippning i helgen,
är hon snäll så klipper vi lite mer nästa klippning.

*kl*

min häst känns heeeelt sänkt av pälssättningen, å jag gav ändå b-vitamin å grejjs...

hjälper jag henne om jag klipper henne nu, eller kommer hon ändå må risigt just för att hon sätter päls?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 485
Senast: corzette
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En stärkande gymnastikövning som även tränar upp hästens smidighet i hoppningen. Det är vad Peder Fredricson delar med sig av i detta klipp.
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix