Klippa ur bilder ur film?

O

oasen

Hur var det man gjorde, om de spelas upp i windows media player. Jag har lyckas förut, men minns inte alls hur jag gick tillväga.

Sen minns jag att jag hade problem med att jag fick med hela media player "utseendet" + bilden, så jag fick gå till ett bildprogram och klippa bort och fixa, lite jobbigt.

Hjälp?

Emma
 
:idea:Jag ställde samma fråga för några månader sedan...

"Plocka bilder ur en videosekvens"???
#1803791 - 21:50 13/01/2004 Ändra Svara Citera
Finns det någon som vet om/hur man kan göra en bild/foto ifrån en "videosnutt".
Hoppas att någon förstår vad jag menar...hm

/Kenaz

Gör en sökning så finner du de svar jag fick ;)

Lycka till!
 
I den tråden skrev du
"De gånger jag har lyckats klistra in i programmet Paint så har ju hela skärmbilden kommit med (typ skrivbordet eller bukefalos eller annat program som ligger i bakgrunden)
Vad gör jag? Skall jag ge upp? Förstår om ni inte orkar med..."

Det är precis det problemet jag har nu, hela windows media player skalet kommer ju med, hur gör jag för att bara få med bilden?

Emma
 
hejsan!

jag brukar göra så här, att jag öppnar windows movie maker och så lägger jag in filmen där. och sedan så går det att göra bilder i från filmen.

hoppas du förstod.

mvh annelie :)
 
Jag förstod inte :o
Är windows media maker samma som media player? Jag tror inte jag har media maker i annat fall...

Emma
 
Det är så jag har gjort, men jag har klistrat in den i paint, men får ändå fortfarande med hela skalet på media player.

Emma
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Myrten
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 083
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp