Klippa under fällning

Polly_Mulle

Trådstartare
Jag vet att det redan har vart massor med trådar uppe i ämnet, men hur är det att klippa medans de är mitt uppe i fällningen? Det borde väl inte vara några problem eller?

Sv: Klippa under fällning

Är det inte då man inte ska klippa? eller har jag fattat fel...?

Det spelar igentligen inte så stor roll..När hästen börjar bli nedsatt av sin päls är det dags..

Stör man inte den "naturliga fällningen"?

Är fällningen redan igång så visst stör det.MEN om man sedan klipper så har man ju redan stört pälsen i vilket fall.Jag vet inte? men jag tycker det kvittar...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
350
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025