Klipp dags

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare JenniiePersson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 252
J

JenniiePersson

Dags att klippa hästen igen inför sesongen.
Nu skall allt bort. Men har sett vissa som tar allt på ryggen och vissa sparar en liten "pad" på ryggen . Vad tkr ni är bäst ? Personligen tror jag ju på att spara en bit.
Flytta gärna tråden om den ligger fel :)

Sv: Klipp dags

jag tog bort allt i år (utom halva huvudet)
då slipper han bli svett på en fläck på ryggen och han får inte skav heller så tyckte att det var lika bra att ta allt

Okej :) jag använder alltid en fårskinns pad under så jag har ju funderingar på om hela ryggen skall bort. Ja kommer spara huvudet då det antagligen inte kommer gå att klippa henne där.

Är det inte i senaste laget att klippa nu?
Mina hästar fäller rejält, och sommarpälsen är på G.

Jo därför ska jag klippa i morrn. Hon har inte börjar fälla så mkt ännu då hon är klippt redan. Dock var det i oktober/november.

Bara en fundering: Varför ska du klippa nu? Det är ju rätt sent på säsongen. Sommarpälsen är på G snart.

Dels för att hon blir sjöblöt när vi rider och för att tävlingarna startar nu :)

Ja jag menar, varför har du inte klippt lite tidigare istället? Hästarna sätter ju snart sommarpäls.

Hon är klippt sen tidigare men det har växt ut. Har jobbat väldigt mkt därför inte haft tid till att klippa tidigare :)

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 644
Senast: Freazer
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 561
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 807
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka