Vi ska snart flytta och jag vill renovera källaren i nya huset. Det kommer vara tvättstuga, förvaring och badrum(som det är redan). Jag funderar på och lägga klinker och har läst många åsikter om det. Vanligaste negativa är att det blir svinkallt. Men gör det något? De flesta källare jag varit i har man ändå gått med tofflor och det har legat mattor. Jag vill väl mest att det ska se lite mer inrett ut och inte bara ful, mörk betong som gör att man helst inte ens vill gå ner där Och tydligen ska man undvika golvvärme i källare, samtidigt är klinker utan golvvärme big nono. Så ja...
Det är ju inte superhögt i tak heller, och vill att det ska gå så snabbt och enkelt som möjligt och inte behöva bila bort golvet och lägga nytt för att få plats med golvvärme.
Eller är det bättre att bara måla? Tror jag helst vill undvika trä därnere iaf.
Är ju lätt att tänka "Jamen jag kommer använda tofflor och mattor så det kommer inte bli några problem", men sen kanske man känner annorlunda när man väl är där.
Någon här som lagt klinker utan golvvärme i källare, har ni ångrat er/fått ändra tillslut?
Hade ju även tänkt att katternas dass kunde vara där men dom kanske vägrar gå ner om golvet blir för kallt
Det är ju inte superhögt i tak heller, och vill att det ska gå så snabbt och enkelt som möjligt och inte behöva bila bort golvet och lägga nytt för att få plats med golvvärme.
Eller är det bättre att bara måla? Tror jag helst vill undvika trä därnere iaf.
Är ju lätt att tänka "Jamen jag kommer använda tofflor och mattor så det kommer inte bli några problem", men sen kanske man känner annorlunda när man väl är där.
Någon här som lagt klinker utan golvvärme i källare, har ni ångrat er/fått ändra tillslut?
Hade ju även tänkt att katternas dass kunde vara där men dom kanske vägrar gå ner om golvet blir för kallt