Jag har snarare fått till mig att det är väldigt bra med golvvärme i källaren eftersom det gör att det blir mindre fuktigt. Vad är det som talar emot?
Arbetet, kostnaden och minskningen i takhöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har snarare fått till mig att det är väldigt bra med golvvärme i källaren eftersom det gör att det blir mindre fuktigt. Vad är det som talar emot?
Jag undrade nog snarast vad det var som gjorde att det "inte var bra" att ha golvvärme i källaren.Arbetet, kostnaden och minskningen i takhöjd?
Man vet aldrig vad som händer när man ändrar i uppvärmningen. Golvvärme i källaren kan göra att fukt transporteras ut i väggar och skapa fuktproblem. Eller tvärtom, lösa fuktproblem. Det vet man aldrig säkert förrän man provat.Jag undrade nog snarast vad det var som gjorde att det "inte var bra" att ha golvvärme i källaren.
Jag undrade nog snarast vad det var som gjorde att det "inte var bra" att ha golvvärme i källaren.
De är lite svåra att städa bara tyvärr.Man kan ju lägga sådana klickrutor i plast också, typ dessa:
Det isolerar ju lite mot betongen, men låter ändå golvet andas
Det verkar bara gälla om man inte isolerar ordentligt under.Jag läste visserligen bara igenom lite snabbt på andra forum och så, men problemet skulle tydligen vara att värmen drar upp fukt från marken(eller nåt sånt) så därför avråddes golvvärme i källare. Mer än så läste jag inte så jag vet inte om det är korrekt.
De är lite svåra att städa bara tyvärr.
Mina föräldrar har också plastmatta i hela sin källare, aldrig varit några problem med fukt. Flera av rummen är det bytt matta i och då har den legat i 20 år eller så innan. Men så är deras källare iof rätt torr och välventilerad.Vi har nämligen plastmatta i vår källare, som låg när vi flyttade in. Besiktningsmannen tyckte det var bästa lösningen så blev nyfiken på hur du menade. Men det du säger låter logiskt.