Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Ja imorrn åker han in för att kolla upp sej.
Men jag har en fråga ang försäkringen. Jag är ju ej ägare till Fabbe utan fodervärd så ägaren står för försäkringen, hon har alltså alla papper som rör den. Jag har sms:at henne idag o sagt att jag måste ha uppgifterna senast ikväll eftersom att vi åker imorrnbitti, har även sagt till henne så fort jag bokade tiden(26/6) att det va den 6/7 han skulle in o jag sa även då att jag måste ha hans försäkringsuppgifter.

Jag har ej fått några uppgifter än o hoppas på att dom kommer via mail ikväll, ägaren är ju serriös o bryr sej om sin häst så hon skiter nog inte i det.

Men om det nu skulle vara så att jag inte får uppgifterna o jag inte kan lämna dom på kliniken, vad händer då?
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Du får ett kvitto på besöket som du skickar in till försäkringsbolaget i efterhand
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Beroende på hur kliniken debiterar får du endera betala hela besöket ur egen ficka, och sen i efterhand skicka in papper till bolaget och få tillbaka den del som de ska betala.

Om kliniken fakturerar då skickar du in fakturan (ta en egen kopia först) till f-bolaget. Sen betalar de ut pengar till dig. Hinner du få pengarna innan fakturan förfaller så blir pengarna du lägegr ur egen ficka desamma som vid direktreglering. Annars får du betala fakturan med egna pengar och får tillbaka i efterhand.
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Tack till er som svarat. Jag har fått uppgifterna nu o fick oxå veta att han hade en högre vet.vårdsförsäkring än vad jag trodde så nu känns det lite lugnare ekonomiskt, men hoppas min lilla plutt inte har nått fel.
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Håller tummarna för er att det inte är nått!!! Vart ju själv inne med min kille idag, inget kul alls, fick inga roliga nyheter.
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Håller tummarna för er!

Berätta hur det går!
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Läste din tråd. Inte kul. Men det går att opperera så han funkar som vanligt?

Önskar dej o din häst oxå lycka till.
 
Sv: Klinikbesöket imorrn, försäkringsuppgifter?

Det låter bra det. Jag ska skriva imorrn om besöket. Bara han kommer in i transporten så vi kommer iväg.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 653
Senast: Lhas
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 960
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 865
Senast: Oknytt
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 933
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp