Klinik kostnad & vad gör dem?

sajelka

Trådstartare
Funderar på att låta min häst få en ordentlig genomgång på klinik. Är det någon som vet vad det kostar att göra en ORDENTLIG genomgång av hela hästen? Typ besiktning.

Vet någon oxå vad exakt de gör i såna fall?

Sv: Klinik kostnad & vad gör dem?

Kan ta ett exempel. Gjorde förra året en hältutredning på ponnyn. Vanlig genomgång av hästen (känna och klämma, heter säkert något annat eg), böjprov på b.b, 8 röntgenbilder och sprutor i båda knälederna (bak alltså) + butta med hem gick på 170 euro. Dvs ungefär 1500kr.

Men detta var på en finsk privatägd klinik. Åker alltid dit då jag har lika långt dit som till närmsta svenska klinik och den svenska är mkt dyrare som jag förstått.

Sv: Klinik kostnad & vad gör dem?

Det beror väl på om de hittar nåt eller hur ordentlig genomgången ska vara.

Gjorde en hältutredning på min märr förut, (hon var halt innan alltså) och det gick på 10400 kr.
Böjprov på alla, bedövning av 4 leder i ena fram, 2 plåtar på knäet och spruta i knäet. Senare tog vi även en röntgen av hela ryggen och det gick väl på 4000 tror jag.

När jag var och kollade igenom valacken på en annan klinik, böjprov på alla 4 och koll av rygg och tänder, och han var helt ua, kostade det 950 kr.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V