Sv: klicker

Vad för slags tips?
Tips på hur man gör eller tips på vad man kan lära?

Använder klicker ganska mycket, särskilt då jag lärt in rörelser till freestyle samt i viss mån till lydnadsettan. Fungerar väldigt bra för oss.
 
Sv: klicker

Jag kan bara varmt rekommendera klickerträning till alla!! Jag tränar agility och har fått sjitbra kontaktfält med hjälp av klickern :bump:

/Jenny
 
Sv: klicker

Tycker det är toppen med klickern, min hund tycker det är skitkul och blir jättetaggad. Det är kul att de själva får lista ut vad de ska göra! De blir ju så himla lyckliga när de får ett klick och inser att de själva kommit på någonting utan en massa hjälper från min sida.:)
 
Sv: klicker

ja håller på o träna att han ska trampa på ett lock när ja söäger trampa...går sådär han krafsar iallafall på locket när ja säger det...vad lär ni era hundra tips på vad man mer kan göra när man håller på o klicka in en hund??
 
Sv: klicker

När man klickar in en hund så ska man inte göra några övningar (trampa på ett lock tex.) utan bara koncentrera sig på att hunden lär sig att klick = godis.

Gör i ordning riktigt gott godis, korv eller köttbullar eller liknande (klicket ska verkligen vara positivt i början, när han kan det så kan man övergå till vanligare godis, frolic eller hårt bröd eller liknande).

Ha 10 pyttegodisbitar i handen och var beredd med klickern. Nu gäller det att få honom att lära sig vad klicket betyder.
Klicka - godis - klicka - godis - klicka -godis de tio bitarna, i en jämn ström.
Gör en paus, flytta ev. dig och hunden till ett annat rum (så han förstår att klicket kan komma varsom helst).
Upprepa klicket - godis gånger 10.
Upprepa detta kanske 4 gånger sammanlagt, så han får i sig 40 bitar. Detta brukar räcka för de flesta.

Nu gäller det att kontrollera om han förstått vad klickern betyder. När han inte är koncentrerad på dig så klicka. Om han då tittar på dig och undrar var godiset är så har han förstått (och ska såklart ha godis). Om inte, prova klicka in lite igen (kanske 2*10 bitar) och testa om han nu förstått vad klicket betyder.

När han förstått är det dags att välja vad ni vill träna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
414
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 856
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 606
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp