Eftersom jag blivit intresserad utav att min hund ska dra mig i olika situationer, på skidor, cykel eller bara på joggingrundan har jag googlat lite och hittade ett sett som jag tyckte var bra. Eftersom jag är rätt begränsad när det kommer till "harar" eller personer som kan locka hunden till att springa på så hittade jag någon som skrev att det var ungefär som att lära in ett vanligt kommando, man berömmer det beteende man vill ha helt enkelt.
Det som jag ser som ett problem är ju att hunden kommer att gå framför mig, men när jag klickar kommer hon att kasta sig om mot mig, och det är ju inget beteende jag vill ha när hon drar mig. Däremot kanske det inte spelar så stor roll om jag hela tiden belönar framför henne?
Ni får jätte gärna dela med er om hur ni har gjort när ni börjat!
Det som jag ser som ett problem är ju att hunden kommer att gå framför mig, men när jag klickar kommer hon att kasta sig om mot mig, och det är ju inget beteende jag vill ha när hon drar mig. Däremot kanske det inte spelar så stor roll om jag hela tiden belönar framför henne?
Ni får jätte gärna dela med er om hur ni har gjort när ni börjat!