kliar - kliar - kliar!

Cilla

Trådstartare
Fick barn 21 november och efter några månader kom mensen igång. satte in kopparspiral när Matilda var 12 veckor och vid varje ägglossning får jag klåda i underlivet!
Det är inte svamp, det har ja haft förut och det känns inte lika och klådan försvinner efter någon vecka.

Varför i hela friden kliar det så??????? :confused:

Sv: kliar - kliar - kliar!

Jag skulle boka in en tid hos gyn till nästa ÄL ungefär. Jag fick innan jag fick barn lindrig svamp vid varje ägglossning ungefär. Om du går till gyn när du har klådan så kan de säkert säga vad det är för fel. :)

Det kan ju vara obalans i underlivet just då, och då blir det typ som svamp som försvinner sen när hormonerna lugnat sig igen. Testa smörj med Pevaryl eller nåt nästa gång och se om det hjälper. Och prata med din gyn såklart.

Har du fått svar på vad det är?

Satte in en kopparspiral för 3 månader sedan och jag har precis samma problem. Skulle vara intressant att höra vad du kommit fram till.

Mvh Miks

nej, det gav sig. :confused:
har inte kliat nått sen jag skrev detta inlägget!

hoppas det blir samma för dig....

men det gör hemskt ont i magen ibland! i flera dar! antar att spiralen känns mer än jag trott....

Jag får också så till och från (har kopparspiral). Lactal löser mina problem! Pevaryl är inte något att kladda med om man inte vet att det är svamp, resistensrisk!

brukar sno lite av dotterns Bepanthen och smörja med, det lindrar. ACOs intincreme är åxå bra tycker ja!

Jag får också så till och från (har kopparspiral).

Vad skumt! När jag satte in den sa de att det inte fanns några konstiga biverkningar. Det här är ju definitivt en :S Nu är vi ju iaf 3 som har eller haft.

Mvh Miks

brukar sno lite av dotterns Bepanthen och smörja med, det lindrar. ACOs intincreme är åxå bra tycker ja!

Bepanthen var ju ett bra tips. Jag har kladdat på LocoBase som funkar ganska bra. Tack för tipset!

Mvh Miks

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: ako
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Jaha nu har grabben fått nått som liknar ringorm på ryggen. (en brännmärksliknade fläck som efter en vecka började vidga sig och se ut...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: pudsey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka