Kliande tunga? :S

L

lisajacobson

Min häst har sedan i början av hösten börjat .. klia sin tunga väldigt mkt >_< Han liksom sticker ut tungan, biter tag i den och drar in den igen, så att ett .. "gummiljud" uppstår >_< Han har slutat med det nu, men han höll iaf på .. i en månad kanske ? Han är heller inte den enda, min grannes häst gick i samma hage som min i sommras, och hon började också klia sin tunga på samma sätt som min häst gör. Någon som har någon aning om vad det kan ha berott på? :crazy:

Sv: Kliande tunga? :S

Bara en liten fundering då det var tillfälligt.
Kanske hade stygnflugslarver? Dom borrar ju sig genom tungan o vandrar ner i kroppen.
Jag funderade senast igår om inte hästen kände av när dom gjorde detta.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 079
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 414
Senast: MattiZ
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka