Sv: Kli?

jag ger min häst kli istället för betfor.. ska utvärdera om han får gallor av betforn eller ej
 
Sv: Kli?

Jag ger min häst vetekli för att:
- Innehåller b-vit
- Proteinrikt
- Bra för magen

Sen ger jag vetekli för att få mer fosfor i foderstaten eftersom jag ger lucern (som är kalcium rikt).
Jag ger 450 g Rekomenderad giva 100 g/100 kg häst
 
Sv: Kli?

Jag ger det för att få fosfor och för att det är bra för magen (gäller främst en av hästarna, men de andra får väl det som en bonus).

Två stycken får 300 g/dag (ca 1 liter) och en får 400 g/dag.
 
Sv: Kli?

Våra stora hästar får 400g vetekli per dag. Detta för att höja fosfor-halten i deras foderstater och så finns det användning av proteinet också... Dom älskar vetekli!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu kommer jag igen med mina frågor.. Min ponny har under två dagar haft massor av små sårskorpor framför juvret och högt upp på insidan...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: Luff
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Märklig rubrik men det är så här att min häst älskar att bli kliad. Främst i juni när han har myggbett och nu i september när han fäller...
Svar
12
· Visningar
729
Senast: screen
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp