Kli i öra

turbofling

Trådstartare
Min JR kille (snart 5 mån) kliar sig mkt i öronen och skakar på huvudet. Det verkar bli värre. Har luktat i öronen och det luktar inte illa, men han är ganska smutsig. Finns det ngt jag kan göra hemma eller bör jag gå till veterinären med honom?

Sv: Kli i öra

Blir det värre så ska du nog ta en tur till veterinären.. Kan ju vara öroninflammation, öronskabb lr nått annat otrevligt....

Sv: Kli i öra

Du kan köpa öronrengöring receptfritt på apoteket och rengöra så ofta som varannan dag, blir det då inte bättre efter ett tag så kan du ringa veterinären och få ett receptbelagt kortisonmedel.

Det kan ha blivit obalans i öronen, så prova först själv att rengöra. Ofta är det nämligen så att om man börjar med starka gerejer i öronen så får du ta en kur då och då.

Jag har själv ett "öronbarn", så jag rengör ofta, både torrt och med medel, allt för att hon inte ska bli så irriterad och smutsig, dessutom försöker jag få henne att INTE klia i öronen.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 327
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 977
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24