Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Ja, här har ni en till som hade tänkt att börja tävla fälttävlan Nu tävlar jag ju hoppning ovh dressyr, så jag har grönt kort och licens, så då är det bara ft-kortet som fattas?
Och höjderna för debutant (D-ponny), de gäller fortfarande? Alltså 70 cm i terrängen och 75 cm i banhoppningen?
Måste man vara en grupp som tar ft-kortet, eller kan man ta det själv? Mitt distrikt har verkligen ingen info om detta så jag är lite lost
Är det uppklassning till lätt klass sen? Att man måste ha ridit ett visst antal debutanter för att få starta lätt?
Ja det har dom. Men dom tävlar inte mot varandra. en C-ponny som är 138,1 cm tävlar mot D-ponnier. Det vet jag. Men lägre C-ponnier tävlar mot vad? Tävlar dom mot B-ponnier?Har C ochD-pnnyer samma höjd på fasta och bana??
Känns ju som att D-ponnyerna vinner lite på det då .... eller
jag tog mitt fälttävlanskort hos min nuvarande tränare. Hon var väldigt noggrann med att ponnyn skulle känna sig tillräckligt säker. Först tränade jag 2 ggr, och åkte sen på ett 5 dagars läger för henne. Så blev ganska dyrt. Men finns att ta betydligt billigare under 2 dagar.
kl
Visst måste man ha ett godkänt resultat under dressyren och hopprovet innan man får rida terrängdelen? Vad räknas som godkänt? 50 % i dressyren? Hoppningen då?
Varför är det så få tävlingar med lokal status? (Hittar inte en enda i skåne i år lägre än regional)
En dum fråga. Hur gör man som ponnyryttare under 12 år?? Då tävlar man på föräldrarnas gröna kort. Får man tävla fälttävlan om man är under 12 och vem ska isåfall ta fälttävlanskortet?