Klass hundfoder - mängd att äta?

igbest

Trådstartare
Har jag fattat detta rätt att min dvärgschnauzer på snart 8 månader ska äta ca 400gram klassfoder per dag eller tänker jag helt fel, jag tycker att det låter mycket. hon väger 6 kg.
Här är hemsidan där det står hur mycket hon ska äta: http://www.klassfoder.se/utfodring.html

Sv: Klass hundfoder - mängd att äta?

Du kan utgå från det men sen får du ju väga henne och kolla och känna. Det kan vara för mycket och det kan vara för lite.

Min 6kgs klarar sig på 250g/dag plus en massa godis! (Genomtänkt godis).

Okej, det låter vettigt, just nu är hon lite tunn men inte mager så jag börjar nog så här då. :)

Min blandras 5.5-6kg äter 250gr och har alltid torrfoder framme. Och en del tuggben och godis.

Min 17 kg aktiva hund äter ca 400 g nordic färskfoder per dag + godis. Så om det är någorlunda samma näringsinnehåll så låter det ganska mycket!

Klass är mest vatten, skulle jag fodra mina med det vore det inte tid över för nått annat än ätande. Tror jag räkande ut att min 22 kgs hane skulle behöva äta nästan 3 kg/dag för att hålla hullet.

Tack för svaren :)

Här uppe i norr finns det inte så mycket annat än Klass att köpa på djuraffärerna men om jag har fattat det rätt så har en djuraffär börjat köpa in VoH också men jag tror inte att de har valpfodret än. Så det får bli Klass tills vidare, ev. att jag kör 50/50 med torrfoder.

titta på fodax, de levererar med frysbil och finns absolut uppe i norr!

Jag kollade fodax hemsida men jag fattade inte var någonstans jag skulle hämta fodret, det var ju en exakt tid en viss dag om jag fattade hemsidan rätt.

Ja, var sjätte vecka ungefär, väldigt enkelt och bra:) Någonstans längs E12 i Umeå 12.30 13 mars är nästa leverans vad jag kan se.

Var sjätte vecka kan iaf jag flexa eller få någon annan att hämta foder åt mig. Men det är ju valfritt varifrån man vill köpa, själv föredrar jag att köpa hundfoder på det viset och även många andra.

Instämmer.

Här är vi ett gäng som köper tillsammans, så den som kan få ledigt möter upp bilen och hämtar maten.

/Migo

Alla kan inte flexa och alla känner inte någon som kan flexa.

Mitt på dagen skulle jag förvisso kunna hämta men att anta att det "är lätt" känns lite snävt.

Misstänker att det skulle bli lite surt om jag avvek från linjen för att hämta hundmat :D

Men det finns ju andra hundmatsalternativ för de som inte har möjlighet. Sedan jag flyttade hämtar jag maten 16.30, så de har även andra tider.

Har jag fattat detta rätt att min dvärgschnauzer på snart 8 månader ska äta ca 400gram klassfoder per dag eller tänker jag helt fel, jag tycker att det låter mycket. hon väger 6 kg.
Här är hemsidan där det står hur mycket hon ska äta: http://www.klassfoder.se/utfodring.html

Låter oerhört mycket då det är en mängd som min fd hund på 22 kg åt av färskfoder....

KLASS ligger högt i sina utfodringstabeller tycker jag, men så gillar jag heller inte deras foder över lag.

Jag har väldigt svårt att flexa, enda alternativet är att det är leverans när jag är ledig. :(

Men om jag fattar fodax hemsida så finns det bara till vuxna hundar :confused:

Hur delar ni som använder klass era korvar när de inte ska ha en hel per dag?

Ja, Fodax har inget valp/unghundsfoder. Om man är haj på sånt där med kvoter kan man lägga till kalk (vilket är vad som fattas för att det ska fungera till växande hundar). Annars rekommenderar de att man väljer ett valpfoder första året. (Vom och hundemat har ett valpfoder).

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 652
Senast: corzette
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat