Klarar ni detta?

Sv: Klarar ni detta?

Hahaha vad kul! :D
Min häst tippar framåt, frustar lite förolämpat och står och sprattlar med benen :rofl::laugh:
 
Sv: Klarar ni detta?

Hahah åh fyy vad svårt det var! Det blir nog ingen veterinärvård för Clop för jag kan inte ens springa 0,1 meter, människan bara trillar ihop?! Enhörningen får klara sig med att släpa sig fram med frambenen :rofl:

kl
Tänkte på det här spelet idag när jag red, himla glad över att araben har lite mer koll på sina ben än den här enhörningen! :eek:
 
Sv: Klarar ni detta?

I slow move går det rätt bra när jag upprepar att trycka "l k j h l k j h" än så länge ;)
 
Sv: Klarar ni detta?

kl

Jag kör trav HJ - KL, tycker han tar sig fram bra om man inte har för bråttom och timar stegen rätt emellan "hindrena" så seglar han bara över stenar och gräs och skit, lugn taktfast trav liksom :rofl: hela vägen till första uppförsbacken så att jag har lagom fart upp i backen.

Travar luuugnt upp för trappan, vid stenen och gropen i backen slår jag över så att han typ kravlar sig fram med mest framben och en skjuts här och där med bakbenen, (H K H K J H K H K L typ) sen är det helt ok hela vägen i nedsförsbacken, man ska över någon stor fyrkantig sten men sen kommer det en jävla jättebrant backe med massa stenar på raken och där kommer jag inte över!??!??! Ni som har klarat det... Hur gör ni där?

Bjuder på dessa två (så går det när man glömmer att tima traven haha):

CLOPDUMHAumlST_zps448733d9.png
 
Senast ändrad:
Sv: Klarar ni detta?

Haha, kom över med en lam häst (undrar dock fortfarande hur ni gör med en o-lam häst :p), upp för hela jäkla backen kom jag iallafall och VAD FAN (?!):

lamehorsehill_zps3d8fd8c6.png


...nu då liksom? *vågar inte hoppa* :rofl:

(Ja, jag har blivit lite smått beroende ja... :angel:)
 
Sv: Klarar ni detta?

Vad hände efter hålet? :p

Jag kom inte så långt på tredje försöket när jag försökte mig på galopp...

Namnloumls_zps6b9f04a4.png


Jag antar att den inte kommer hamna åt rätt håll sen... :cool:
 
Sv: Klarar ni detta?

Haha, kom över med en lam häst (undrar dock fortfarande hur ni gör med en o-lam häst :p), upp för hela jäkla backen kom jag iallafall och VAD FAN (?!):

lamehorsehill_zps3d8fd8c6.png


...nu då liksom? *vågar inte hoppa* :rofl:

(Ja, jag har blivit lite smått beroende ja... :angel:)

Om ni hade läst i den riktiga CLOP tråden jag länkade till så står det där, eller är länkat till ett klipp, med hur man ska göra ;)
Man ska iallafall hoppa ut och hoppas på det bästa, ev kullerbytta ner eller helt enkelt landa rätt :)
 
Sv: Klarar ni detta?

Om ni hade läst i den riktiga CLOP tråden jag länkade till så står det där, eller är länkat till ett klipp, med hur man ska göra ;)

Den riktiga? O_o

Förövrigt har jag tittat på det klippet du hänvisar till, men den personen verkar ha haft en genomgående ganska bra fart = lättare att komma upp för backarna då. Om man däremot kommer i snigelfart, hur gör man då? Så fort jag använder bakbenen så tappar hästen balansen och använder jag inte bakbenen så blir hästskrället istället förlamad.
 
Sv: Klarar ni detta?

Den riktiga? O_o

Förövrigt har jag tittat på det klippet du hänvisar till, men den personen verkar ha haft en genomgående ganska bra fart = lättare att komma upp för backarna då. Om man däremot kommer i snigelfart, hur gör man då? Så fort jag använder bakbenen så tappar hästen balansen och använder jag inte bakbenen så blir hästskrället istället förlamad.

Ja, jag startade för inte allt för länge sedan en clop tråd som hade gått utmärkt att fortsätta i :) Man brukar ju söka först innan man startar nya trådar.

Det går helt enkelt knappt att komma upp för backarna i snigeltempo, man behöver lite fart :) Har klarat spelet flera gånger och det är så jag har fått göra iallafall. Man får hitta ett sätt helt enkelt, omöjligt är det ju uppenbarligen inte :D
 
Sv: Klarar ni detta?

Min är något extremt lätt i baken. Har aldrig varit med en häst som slår runt framlänges :rofl:

Underbart spel! Satt bara och gapskrattade första fem minutrarna :p
 
Sv: Klarar ni detta?

asg, han hamnade på hornet, men jag lyckades få upp honom på alla fyra benen igen
 
Sv: Klarar ni detta?

Jag reagerade bara på ordvalet "riktiga", den här tråden är väl lika riktig som den första. Men visst håller jag med om att man kan söka först innan man startar nya trådar :)

Ja, jo. Fart är ju bra. Problemet jag har (när jag väl hittar farten) är att min häst har en alldeles förträfflig bakbensteknik och trampar under sig, så han springer mest på två ben när det är rakt/går nedför. Att springa på bara bakbenen i uppförbacke medför ju dock att hästen tappar balansen och tippar bakåt. :cool:

Men jag lyckas väl efter några dagars ihärdigt spelande jag också :p
 
Sv: Klarar ni detta?

KL

Hahaha vilket roligt spel! Jag skrattade så jag grät första gången jag fick hästen att vifta med sina ben, det ser så galet ut :rofl: :rofl:
Min häst är en jävel på att bocka, rumpan studsar hela tiden :D men vilket undertramp och bakbensaktivitet den har när den inte bockar, inte dåligt! :up: har inte kommit längre än till det lilla stupet efter uppförsbacken, får inte hästen att hållas på alla fyra när det går neråt...;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 851
Senast: Freazer
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp