klänning att gå på bröllop i?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag ska gå på bröllop om en månad, en mindre tillställning för de närmaste där svärfar ska gifta sig med sin sambo. (bådas tidigare respektive partner har avlidit)

Jag måste hitta något i klädväg att ha på mig, men hur hittar man något så här års som inte är svart eller grått? Jag har lite större storlekar så det är XLNT/Generous/övriga märkens större sortiment som gäller. Har kikat runt lite på nätet nu (Hm, Lindex och KappAhl) och det känns ju föga upplyftande att inse att det mest i klänningväg är svart. Och svart känns lite trist att ha på bröllop, tycker jag.

Jag köper ju merparten av mina kläder av mig själlv, men har inget som känns rätt för bröllop. Jag vet, ärligt talat, inte vad jag har för storlek i andra märken...

Jag vill ha en klänning som jag kan använda även till vardags efter bröllopet, så den får väl vara lite lagom piffig.

Någon som har några förslag på hur man hittar något sånt i en årstid där allt är svart grått och murrigt?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har du kollat på bonprix.se? Dom har i alla möjliga storlekar, färger och former!

Lycka till! Jag "lider" med dig... Avskyr att leta klänning...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Zalando har några större storlekar med. Sen i alla fall här finns en butik med enbart större storlekar :)
Den heter zizzie.
Hoppas du hittar nåt, en del mindre butiker har också större storlekar
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Hurdan figur har du? Vad klär du i för modeller?
Vad trivs du i? Är du allergisk mot gulligt, gillar du starka färger?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Nu har jag surfat lite på plusmode och jag förstår att det inte är helt enkelt. Vad mycket trist det finns!:(
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Köpte en syrenfärgad klänning hos min lokala butik, det är nog det färggrannaste jag har i min garderob för ska man köpa plussize är det typ svart, randigt och leopardmönstrat och jag är inte leopardtypen :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Ja, det verkar finnas några typer att välja mellan,

-gulligt med rysch och pysch, rosetter och volanger
-enfärgade schabrak att gömma sig i
-supertighta ålskinn i slinkiga material som knappast sitter snyggt

Jag kikade runt lite på asos, som jag tycker kan ha en del fint, men deras plussizekläder känns väldigt "unga". Mycket korta klänningar och en del ganska figurnära och sexigt. Kanske att där kan finnas något, men det beror ju förstås på vad ts trivs i.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Alltså, grejen är att jag gärna kollar i förväg på nätet men jag vill kunna prova i butik innan jag köper. Så rena postorderfirmor går bort.

Hurdan figur har du? Vad klär du i för modeller?
Vad trivs du i? Är du allergisk mot gulligt, gillar du starka färger?
Som en michelingubbe ungefär... :crazy: Vilket betyder att inget egentligen sitter snyggt. :meh:
Problemet är väl att det jag gillar inte alltid passar på mig. :p
svårt att beskriva vad jag gillar egentligen, men det ska helst vara stretchigt på något sätt så man kan röra sig i det. 4
Gärna färg och mönster, men allt passar ju inte...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Nu har jag surfat lite på plusmode och jag förstår att det inte är helt enkelt. Vad mycket trist det finns!:(
huvudet på spiken!
Ja, det verkar finnas några typer att välja mellan,

-gulligt med rysch och pysch, rosetter och volanger
-enfärgade schabrak att gömma sig i
-supertighta ålskinn i slinkiga material som knappast sitter snyggt

Jag kikade runt lite på asos, som jag tycker kan ha en del fint, men deras plussizekläder känns väldigt "unga". Mycket korta klänningar och en del ganska figurnära och sexigt. Kanske att där kan finnas något, men det beror ju förstås på vad ts trivs i.
Av någon anledning så är modet för oss lite större väldigt enkelriktat.
Vi som ätit lite mer än vi borde är tydligen en homogen massa som alla vill se likadana ut.
:crazy: :mad:
Jag tror på bonprix.
Och jag tror även på kjol i stället för klänning :)
och vad får dig att bestämma dig för detta, utan att du vet något om mig?
typotux_017.gif
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Vad tycker du om Indiska? Jag vet inte hur det är med deras storlekar men "tält från Indiska" är väl en plussize-klassiker. :p De har i alla fall mönster och färger. Den här till exempel: http://indiska.com/se/Mode/Klänningar/AUTUMN/p/1000003023418 Hade jag haft pengar hade jag sprungit och köpt den på studs (jag älskar Indiska, 95% av alla mina klänningar kommer därifrån).
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Nu har jag letat lite till(vadå vill inte städa?) och det är ju helt hopplöst på HM, Lindex och KappAhl. Däremot hittade jag denna på Asos, den är både i färg(!) och en vad jag tror klädsam modell. Tyvärr nätbutik då. Men de har gratis frakt...

image1xl.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Visst ja, Indiska! Tycker de till och från lyckas få fram grymma mönstrade tyger och helt ok klänningsmodeller. Jag har också en hel del klänningar från dem!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Om du gillar Zizzi ( finns på nätet, bl a hos Ellos) så har de ju butiker också! T ex i Växjö.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag tänkte också direkt på Asos! :D De har bra plus size utbud tycker jag.

Förslag:
image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

image1xxl.jpg


Med nån snygg kavaj till. :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag gillar denhär klänningen!

36-4018.jpg


Finns i fler färger också, och i större storlekar.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Åh, den tycker jag var jättefin. Kan nån av mina vänner vara snälla och ställa till kalas så jag får anledning att köpa finklänning ?


...och var i hela friden finns klänningen i fråga ?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp