fejko

Trådstartare
Ska på konferens i Edinburgh i slutet av september och ska prata dvs måste se lite anständig ut. Funderade på att köpa en linnekavaj (som jag gärna skulle vilja ha vid andra tillfällen också) men det slog mig att det förmodligen blir för kallt.
Vad tror ni?

Antar att konferensen kommer hållas inomhus?
I så fall är det ju bara att klä sig för normal innetemperatur. Jag hade nog också sett till att ha en snygg jacka, det finns ju risk för regn och blåst på vägen dit, och det är ju trevligt att se snygg ut redan när man kliver innanför dörren.

Jag var där i juli när det var varmt i Sverige men det var kallt där.

Jag tror att linne är för tunt. Tweed? :)

Ska på konferens i Edinburgh i slutet av september och ska prata dvs måste se lite anständig ut. Funderade på att köpa en linnekavaj (som jag gärna skulle vilja ha vid andra tillfällen också) men det slog mig att det förmodligen blir för kallt.
Vad tror ni?

Vad är det för sorts konferens? Påverkar val av kläder, de flesta jag går på springer många omkring i fältkläder eller hawaii skjortor med shorts (speciellt om de är högre upp) t.ex. Jag brukar dock ha lite finare kläder på mig :) Blandat helt enkelt.

Snygg skjorta med lite fräschare byxor och en fin jacka annars? Jackan behöver man ju inte ha på sig inomhus.

Har aldrig varit i Edinburgh så kan inte uttala mig om inom- eller utomhustemperaturer. Men deltar (och pratar) ibland på konferenser, och börjar få viss rutin på hur jag ska klä mig/packa.
Ofta är konferenslokaler svinkalla (men kan bli varma om det är trångt). Detta är dock lite klimatberoende. Ju varmare klimat desto kallare inomhus tycks vara en generell regel. Oavsett är en klädsel typ lager på lager räddningen.
Ett tunnt linne i silke underst räddar dig om det är kallt, men stör inte om det är varmt. Finns mjuka fina som inte är så dyra på Siden Selma t ex
En snygg (gärna färgmatchad) sjal som du kan lägga över axlarna om du fryser. Kan man ha ovanpå kavajen också (förutom just när man talar då). Sjalen kan vara i ull eller silke t ex. Även en tunn sjal värmer eftersom det blir ett extra lager. En sjal kan också användas istället för kavaj på kvällsevenemang En yllesjal kan vara skillnaden mellan att frysa eller inte när man är utomhus (över kappan/jackan om det är kallare än väntat på kvällar etc).
Kavaj i linne skulle jag inte välja av den enkla anledningen att linne har en tendens att bli så otroligt skrynkligt, inte bara i resväskan utan även när man har den på sig. På sommaren och i varma länder kan skrynklorna förlåtas, men annars riskerar det att se mindre "vårdat" ut. Med tanke på årstiden skulle jag nog välja en kavaj i ullblandning.

Jag tror att linne är för tunt. Tweed? :)
Haha ja det vore ju stilenligt :up:

Till er andra: Tack för alla svar! Efter att ha varit ute i en hagelskur inser jag att en linnekavaj blir för tunt och jag som hittat så många fina på nätet :(
Jag ska prata och därför vill jag se lite representativ ut om jag inte pratar själv brukar jag vara lite finare vardagsklädd.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 988
Senast: Kilauea
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat