• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare szanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 908
S

szanna

hästen har nästan kliat av sig svansen nu på bara två veckor. vi har tvättat svansen med antibakteriellt schampoo men han kliar fortfarande, så jag har delvis uteslutit diverse smådjur.
någon som skulle kunna hjälpa mig att lista ut vad det är?
tack på förhand!

Sv: klåda!

ta ett träckprov och se om han har mask.....skriv gärna en rad om svansklådan också och skicka med :D
sök på vidilab....

Som tidigare nämnts så är det ju bra att få reda på orsaken på klådan. Under tiden har jag ett bra tips för att rädda svansen, eller det som är kvar av den. ;)

Smörj in det angripna stället , svansroten antar jag, med Nylanders Hästkräm ett par gånger om dagen. Funkar suveränt!! :bump:

Den finns att köpa på våra största häst postorderföretag, men brukar också finnas på typ granngården.

Lycka till....

Mina hästar kliade svansen lite i höstas, och när jag kollade närmare på den ena så var svansroten "mjällig" liksom :crazy: Så jag smorde på Skillingaryd och hon slutade klia!

ja man kanske måste det ändå. man vill ju inte att det ska vara något så pass allvarligt...
tack, hade aldrig kommit på det själv!

ja jag har ingen aning om vad det kan vara eller om han bara inbillar sig att det kliar fortfarande...
men jag har faktiskt inte upptäckt någon "mjällighet"...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 765
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 246
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 084
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka