Sv: Kissa på sig av glädje?
Angående när man kommer hem,
Läste i går i ceasar milans bok att när hunden var så där glad var det inte av ren glädje utan att hunden hade tagit på sig lite av ledarrollen. tycker det lät lite konstigt men jag vet inte. och att det inte var nartuligt, men våran pudel gör det när hon träffar vissa hundar.
När jag läser det så tänker jag ju bara på glädje. Dvs. att hunden passar på att spralla när det kommer någon och det blir bara för mycket. Men varför? Ibland tror jag att detta överdrivna hälsande kan vara en ventil för en hund som har lite tråkigt eller som inte får tillräcklig med fysisk stimulans. Men det är nog inte alltid så. Däremot var mina hundar såVar de uttråkade passande de allt på att hälsa mer intensivt än om det var tillfreds. Vad är det för slags hundar som sprallar och kissa så? Många frågor inga svar
![]()
Angående när man kommer hem,
Läste i går i ceasar milans bok att när hunden var så där glad var det inte av ren glädje utan att hunden hade tagit på sig lite av ledarrollen. tycker det lät lite konstigt men jag vet inte. och att det inte var nartuligt, men våran pudel gör det när hon träffar vissa hundar.