Kissa på ben - tecken på dominans?

Timsetim

Trådstartare
Hej alla glada! Min pojkvän har en tysk jaktterrier som är två år. Han har vid två tillfälle helt kallt lyft benet och kissat på en människa. Båda gångerna inomhus. Första gången var vi några som käkat middag och sen satt och pratade i soffan. "Tysken" gick från den ena till den andra och tiggde, varvid min pojkvän helt plötsligt far upp ur soffan och tar honom i nackskinnet och bär iväg med honom. Ingen förstod något förrän han sa att "Tysken" kissat en av vännerna på benet!!! :eek: Något pinsamt :crazy:

Den andra gången var vi hos vänner som också har en hanhund, men den är yngre än "Tysken". De far runt och leker och helt plötsligt så lyfter han återigen på benet och kissar på närmsta människa!!

När vi är ute och går med honom och han hälsar på andra hundar kissar han gärna i samband med det. Det kan man väl se som lite dominans-beteende? Kanske kan tolka det som dominans även när han träffade den yngre hanhunden? Han var kanske för uppspelt och det hände av ren instinkt? Men varför vid första tillfället?

För alla kritiska människor bör tilläggas att hunden hade varit på promenad 2 h resp 20 min innan de olika situationerna.

Jag är nyfiken på vad ni har att säga om det och om det har hänt någon annan.

/Timsetim :)

Vår beagle har inte kissat på människor, men väl inne hos folk om det har varit en annan hund där innan. Ytterst pinsamt. Som tur är har det bara hänt hos släkten och hemma hos oss själva. Han markerar på saker som "inte hör hemma" inne hos oss. Bla så håller vi på och renoverar badrummet i fritidshuset och ena gången vi kom ner kissade han på en sopsäck som stod inne, andra gången på en gipsskiva... :crazy:

Jag kan ju säga att han är VÄLDIGT dominant och vi funderar alvarligt på att kastrera honom då vi även har problem med andra saker, som andra hanhundar och annan agressivitet.

/ Digge

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 464
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Mitt hjärta har gått sönder och jag ORKAR inte mer. När är det okej att ge upp och låta hunden somna in? Det har varit otaliga...
2
Svar
22
· Visningar
3 558
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar