kiselgur, hur länge ska man ge?

N

Naggur

Tänkte ge pålle kiselgur då en hagkompis ätit upp halva manen:mad:
Läste på halvkilosburken att den skulle räcka i typ 80 dagar. men hur länge ska man ge? tills manen vuxit ut eller? Eller ska man köra små kort kurer? hjälp!
 
Sv: kiselgur, hur länge ska man ge?

Eftersom kisel är ett ämne som hästar får i sig i stort överskott(upp till 800g per dag) via gräset så är det tveksamt om det är ngn mening.
Hur mkt kisel per dag ger ditt tillskott?
PL
 
Sv: kiselgur, hur länge ska man ge?

vet inte. kollade bara lite snabbt på burken i affären.
Men om han redan får för mycket kisel, vad kan man då de för att manen ska växa ut snabbare? för varken manen (den delen som inte är tuggad på) eller svansen har växt nått nu på betet. hjälper inte kisel då? Kan kisel vara farligt i för stora mångder?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp