iNHALE

Trådstartare
Är det någon här som kör med kickbike eller liknande med sina hundar? Tycker det ser vansinnigt roligt ut, och då jag har en hund som älskar att springa, och har stort behov av det, så är jag sugen på att börja med det någon gång framöver.

Någon med erfarenheter och synpunkter?

Jag har bara provat ett par gånger men det är svinkul :D

Vill ha en själv men de kostar ju en del, jag hoppas på att jag får prisa gud i juni :angel:

Start och stopp är bra kommandon att ha ;) gällande utrustning är hjälm, glasögon och handskar det viktigaste för dig och såklart en vettig och utprovad dragsele för hunden.

Vi kickar med våra hundar ett skoj sätt o träna ihop på. Vissa hundar älskar det o vissa vägrar ;) men testa!
Håll utkik efter begagnade de dyker upp i bland. Har haft min i 5 år nu o de tål myrket :) men att köra för små stigar kan göra ont om man landar på sten :D
Att träna in start stopp höger vänster är smidigt utan kickbike så börja där m sele på expanderlina är ju oxå en självklarhet

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 787
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 313
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 284
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar