Kickbike med små hundar?

igbest

Trådstartare
Är det någon som använder kickbike vid motion av små hundraser (dvärgschnauzer) här? Mina tjejer är inte superförtjust i cykeln speciellt inte Qarusell som var med om en liten incident som gick bra när hon var yngre men hon blev rädd för cykeln :( och då tänkte jag att en kickbike skulle vara bra för att jag inte kommer så högt upp :). Jag har ju ingen aning om dom kommer att dra något men ändå mer för motionens skull..

Har sett en kille åka förbi på skateboard med två stora hundar så allt går nog bara man är duktig.

Dock låter väl kickbiken rätt högt för hundöron?

Vad då högt, låter dom mer än en cykel?
Jag tycker det definitivt.

Kanske pratar vi om olika kickbikes, googlade nu och fick upp olika bilder. Jag tänkte på den modellen med plasthjul. Visste inte ens att det fanns med riktiga hjul.
Men har du riktiga borde det inte vara större skillnad :)

Jag tycker det definitivt.

Kanske pratar vi om olika kickbikes, googlade nu och fick upp olika bilder. Jag tänkte på den modellen med plasthjul. Visste inte ens att det fanns med riktiga hjul.
Men har du riktiga borde det inte vara större skillnad :)
Då förstår jag :).
Det är en sån riktig med typ cykeldäck jag funderar på att köpa :)

Är det någon som använder kickbike vid motion av små hundraser (dvärgschnauzer) här? Mina tjejer är inte superförtjust i cykeln speciellt inte Qarusell som var med om en liten incident som gick bra när hon var yngre men hon blev rädd för cykeln :( och då tänkte jag att en kickbike skulle vara bra för att jag inte kommer så högt upp :). Jag har ju ingen aning om dom kommer att dra något men ändå mer för motionens skull..

Jag kör trehjuling (älskar den!) med min ena dvärgpinscher, men har inte provat kickbike. Tänker att kickebike går jättebra vid högt tempo, men jobbigare att hantera när det inte är full fräs?

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 688
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 716
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur