Kick och thai - vilken är skillnaden?

Skorpion76

Trådstartare
Är det någon som vet vad det 'r för skillnad mellan kickboxning och thaiboxning? Eftersom båda två varianterna innehåller moment av sparkar låter det som att det skulle vara samma sak.

Beginner Pethead
 
Om jag minns rätt så är skillnaden var sparkarna får lov att träffa.

I thai får dom i princip träffa var som helst, och thai är därmed mer lämplig att lära sig om man vill hålla på med MMA.
 
Kickboxning hette från början full contact karate
Thaiboxning är Thailands nationalsport

Största skillnaden är väl att i thaiboxning får man använda armbågs-och knäattacker å det får man inte i kickboxning.
 
Kickboxning hette från början full contact karate
Thaiboxning är Thailands nationalsport

Största skillnaden är väl att i thaiboxning får man använda armbågs-och knäattacker å det får man inte i kickboxning.
Jaha, okej! Tack så mycket för att du berättade det!

Beginner Pethead
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp