Kick och thai - vilken är skillnaden?

Skorpion76

Trådstartare
Är det någon som vet vad det 'r för skillnad mellan kickboxning och thaiboxning? Eftersom båda två varianterna innehåller moment av sparkar låter det som att det skulle vara samma sak.

Beginner Pethead

Om jag minns rätt så är skillnaden var sparkarna får lov att träffa.

I thai får dom i princip träffa var som helst, och thai är därmed mer lämplig att lära sig om man vill hålla på med MMA.

Kickboxning hette från början full contact karate
Thaiboxning är Thailands nationalsport

Största skillnaden är väl att i thaiboxning får man använda armbågs-och knäattacker å det får man inte i kickboxning.

Kickboxning hette från början full contact karate
Thaiboxning är Thailands nationalsport

Största skillnaden är väl att i thaiboxning får man använda armbågs-och knäattacker å det får man inte i kickboxning.
Jaha, okej! Tack så mycket för att du berättade det!

Beginner Pethead

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 386
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025