Kex eller Chex

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 169
  • Visningar Visningar 8 570
No way, jag är faaaarlig. Det finns det polisförhör på. :rofl:
du må vara farlig, Men Tranor av metall är dödliga!
14138661_10154070039562762_4110244505627097792_o.jpg

startar och är på väg

Hur visste jag att andra vokaler efter K skulle blandas in? :rofl:

När det inte ens behöver blandas in. ;)
Tydligt är att när det är gamla låneord som kex och keps så är det ett riktigt K i början, trots ett e bakom.
Jag tror ni terrorister får leva med det. Enligt SAOL är det dessutom så det ska uttalas med en liten text bakom som säger: käk4s, stundom med eng. uttal, äv. ɟäk4s
Så, det är bara "stundom" det uttalas cheks.....så det så....mohhahaaa!!

När det inte ens behöver blandas in. ;)
Tydligt är att när det är gamla låneord som kex och keps så är det ett riktigt K i början, trots ett e bakom.
Jag tror ni terrorister får leva med det. Enligt SAOL är det dessutom så det ska uttalas med en liten text bakom som säger: käk4s, stundom med eng. uttal, äv. ɟäk4s
Så, det är bara "stundom" det uttalas cheks.....så det så....mohhahaaa!!
DET SPELAR INGEN ROLL, SAOL ÄR KÖPTA AV TERRORISTERNA! :rage:

Kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex kex

I fall nån skulle ha missat hur det ska uttalas :devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 340
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 410
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025