bumpo
Trådstartare
Jag tror det kan gå att ordna.Det kan ordnas så länge "ch"-ordet inte nämns![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det kan gå att ordna.Det kan ordnas så länge "ch"-ordet inte nämns![]()
du må vara farlig, Men Tranor av metall är dödliga!No way, jag är faaaarlig. Det finns det polisförhör på.![]()
Hur visste jag att andra vokaler efter K skulle blandas in?![]()
DET SPELAR INGEN ROLL, SAOL ÄR KÖPTA AV TERRORISTERNA!När det inte ens behöver blandas in.
Tydligt är att när det är gamla låneord som kex och keps så är det ett riktigt K i början, trots ett e bakom.
Jag tror ni terrorister får leva med det. Enligt SAOL är det dessutom så det ska uttalas med en liten text bakom som säger: käk4s, stundom med eng. uttal, äv. ɟäk4s
Så, det är bara "stundom" det uttalas cheks.....så det så....mohhahaaa!!
Som om en plåtfågel skulle skrämma mig. Jag är van världsräddare.du må vara farlig, Men Tranor av metall är dödliga!
![]()
startar och är på väg
DET SPELAR INGEN ROLL, SAOL ÄR KÖPTA AV TERRORISTERNA!![]()
Det där med mjuka och hårda vokaler är nog avskaffatLiksom de och dem... Självklart säger jag chex!
Samma uttal som i kela såklart och kedja, och kemi.Uttalar ni isåfall chex med samma uttal som choklad i början?
De var ju så rädda gör er terrorister förstår du du väl?Det bästa är att vi inte behövde betala eller hota......... de bara..."Ja, så är det såklart. Vi sätter i det enda rätta uttalet på en gång".