Kenth Svartberg

viv

Trådstartare
Jag och lill-vovvan ska börja en kurs i nästa vecka som bygger på Kenth Svartberg's bok: "Bra relation". Jag har inte läst boken än utan vi får den vid kursstart och sen blir det hemstudier mellan kurstillfällena. Undrar om det är någon här som läst boken? Vad tycker ni om boken? Vad tycker ni om KS metoder/filosofi? Har inte riktigt hunnit bilda mig en egen uppfattning om honom än, men ser fram emot kursen :)

Sv: Kenth Svartberg

Jag tycker att det helt klart är en av de bästa böckerna på marknaden. Jag gillar upplägget i boken, jag tycker om att den är pedagogisk och det är otroligt intressant att göra "testet" i slutet av boken där man kan se hur ens relation ser ut med den egna hunden (vilka byggstenar man har och hur stora dom är!).

Sen är det ju som med allting annat, att vissa saker är man lite mer tveksamt inställd till, andra håller man helt med om och någon enstaka grej blir en riktig "jaha-upplevelse" där man får helt nya tankar och idéer. Det som står om ensamträning hjälpte verkligen mig med min hund t.ex.

Klart en av de bästa böcker som skrivits om relationen mellan hund människa, mycke modernt tänk.

Jag tycker att KS är en av de absolut kunnigaste hundpersonerna vi har i det här landet. Hans teorier byggs både på modern forskning OCH egna erfarenheter, han visar ju dessutom att det funkar även i praktiken :).
Men jag får erkänna att senaste boken ligger här i bokhyllan utan att ha blivit läst:o.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 712
Senast: Dandylinn
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
39 024
Senast: Nethril
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka