Hippocampus
Trådstartare
Har era hundar drabbats av kennelhosta? Kan man göra något mer än att vänta ut det? (förutom att ha koll och kontakt med veterinär).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick det på en tik som lånades ut till polisen. Planen var att de skulle köpa henne men när hon preserade dåligt fick vi tillbaka henne. Hon var rätt dålig...hade feber osv. Och var i höglöp. Inget av detta hade de märkt
Vi tog henne till veterinär och hon fick nått för det, vad minns jag inte. Sen hölls hon seprerad från övriga hundar eftersom vi har fler.
Min är också vaccinerad. Hon hostar ett par gånger om dagen. Men det måste smitta som typ influensa, min hund har inte träffat på någon hund som är sjuk (hon nosar aldrig på hundar etc). Men jag vet att grannen 3 hus bort haft kennelhosta på sina hundar.
Precis. Därför sa vi nej till att låta dem köpa henne när de ändrade sig. Nu fick kriminalvården chansen istället och där har hon det hur bra som helstDet var ju klantigt av polisen att inte märka något. Tycker att det brukar märkas ganska tydligt när en hund inte mår bra och har feber.
Precis. Därför sa vi nej till att låta dem köpa henne när de ändrade sig. Nu fick kriminalvården chansen istället och där har hon det hur bra som helst
Jag fick det på en kull 7v ovacc mopsvalpar,det var ett helvete och en dog.
Det är då man är tacksam för bra vettar,mina bor i närheten,ställer alltid upp och kommer hem så man slipper ta ut/släpa runt på valpar/dödsdömda mm.Jag har också hört om uppfödare som fått det på sina valpar - hemskt!