Kemisk kastrering...

Black

Trådstartare
Jaha, nu är det gjort...
Var hos vet. i går och gav vår lille pojke en kemisk kastrering, det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad....:eek:

Diskuterade det med vet. innan och hon tyckte precis som vi att det kan vara bra att först prova med en kemisk och göra den "riktiga" kastreringen i höst, om nu resultatet blir som vi vill...;)

Om det är någon annan som har erfarenhet av kemisk kastrering så får ni gärna dela med er, både för och nackdelar...
Vet. sa att den enda nackdelen som hon tyckte var att dom har lättare för att gå upp i vikt så det får man väl hålla koll på.
Hon tyckte inte att vi skulle dra ner på maten ännu pga att han fortfarande växer men däremot hålla ögonen på honom. :p

/Black

Sv: Kemisk kastrering...

Svärföräldrarna gjorde en kemisk kastrering på deras ena Border terrier för ca 2 år sen. Detta fungerade jätte bra och han blev väldigt lugn och sansad.

Han fungerar fortf bra så det som behövdes var att bryta mönstret.

Om det fungerar så fungerar även en riktig kastrering. Om det inte fungerar kan en riktig kastrering ändå funka.
PL

Har varit inne med min för kemisk kastrering två gånger, och det har inte varit nån jätteffekt faktiskt, lite lugnare kanske, men det har försvunnit jättefort.

Nu är han kastrerad på "riktigt" och det syns redan skillnad i hans uppträdande mot andra hundar, hans sniffande och gnyende med tikar.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 224
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar