No1
Trådstartare
Sv: Kejsarsnitt kan ändra DNA
Av betydelse dvs att ett snitt för mamman är så pass viktigt att ett nekande kommer få henne att må dåligt och genomlida en graviditet med oro.
Dock är det absolut en fördel om man är ordentligt påläst innan man uttalar önskan om snitt.
Blir man nekad kan man alltid gå vidare och hittills har jag inte hört talas om en enda kvinna som hos flera instanser blivit nekad.
Personligen blir jag rätt störd över att det skiljer mellan landstingen.
Varför liksom?
Finns det någon annan förklaring än att det handlar om ekonomiska ställningstaganden?
Jag kan ta mig själv som exempel. I staden där jag nu bor anses jag vara aktuell för snitt av medicinska skäl, i gbg anses jag inte vara det.
Av betydelse.
Vad menas med det egentligen?
Här i Gbg har kvinnor nekats snitt om deras skäl "enbart" är ex förlossningsrädsla eller att hon helt enkelt inte vill föda vaginalt.
Jag har läst på rätt mycket kring snitt och som jag förstått så kan man inte kräva snitt, det är upp till överläkaren att besluta om, men överläkaren skall så långt det går ta ett beslut som både patient och läkare är nöjda/överens med ..
Av betydelse dvs att ett snitt för mamman är så pass viktigt att ett nekande kommer få henne att må dåligt och genomlida en graviditet med oro.
Dock är det absolut en fördel om man är ordentligt påläst innan man uttalar önskan om snitt.
Blir man nekad kan man alltid gå vidare och hittills har jag inte hört talas om en enda kvinna som hos flera instanser blivit nekad.
Personligen blir jag rätt störd över att det skiljer mellan landstingen.
Varför liksom?
Finns det någon annan förklaring än att det handlar om ekonomiska ställningstaganden?
Jag kan ta mig själv som exempel. I staden där jag nu bor anses jag vara aktuell för snitt av medicinska skäl, i gbg anses jag inte vara det.
Senast ändrad: