Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Mli

Trådstartare
Mina småttingar har nu blivit 10 veckor och allt har funkat jättebra. Mamman såg dock lite småhängig ut igårkväll, hann inte kolla upp det närmare förrens både hon och kattungarna var borta! Nu har jag inte sett dem sedan igår kväll. Jag har varit ute och ropat och letat men inget resultat :cry:
Är det vanligt att kattmammor tar med sina ungar på en längre promenad? Hon har börjat ta sig längre promenader själv nu, annars har hon varit en väldigt vaktande mamma. Jag är nu rädd för att hon är sjuk och dumpar dem någonstans, och så har vi ju den lite mer trafikerade vägen en bit bort..
Imorgon så ska jag åka runt till alla hus och gårdar och lämna lapp.
Håll tummarna för att de kommer tillbaka!
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Varför låta en mamma med ungar - som du dessutom misstänker inte mår bra - kunna gå ut med sina ungar ?? Framförallt som det finns en trafikerad väg i närheten ???
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

För att det är en stallkatt, och jag hade ingen möjlighet att undersöka henne när jag såg att hon såg lite hängig ut, fick vänta i nån timma, och då var hon redan borta.
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

För att det är en stallkatt, och jag hade ingen möjlighet att undersöka henne när jag såg att hon såg lite hängig ut, fick vänta i nån timma, och då var hon redan borta.

Är dom mindre värda för att det är stallkatter?:crazy: Man kan ändå gjort allt för att hålla henne inne under dräktigheten och tills ungarna är 12v.
Det är bara gå ut och leta, troligen har hon gett sig ut för att lära dem jaga eller visa reviret...eller så kan de följt henne då hon ropar på dem.
Om mamman är händig kan hon ligga och trycka... Är du 100% säker att hon inte löper/blivit dräktig igen...? Det kan ju då hända att hon vill bli av med den första kullen då...
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Hon tycker förmodligen att det är för många katter i stallet och har gått iväg med ungarna för att hitta nya hem åt dem. Skulle inte förvåna mej om hon kommer tillbaka ensam idag. Det är inte ovanligt alls och även om det är en stallkatt så kan man hålla dem instängda så att inte ungarna kan komma ut.
Stall är ju en farlig miljö för nyfikna kattungar och då bör man kunna stänga in dem så att de inte blir skadade.
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Svarar alla:

Jag ska ut och leta efter dem idag igen. Kattmamman äter P-piller sedan ett par veckor tillbaka så hon är inte dräktig. Ska kastreras så fort min vet. är tillbaka från semestern. Sen ser jag ingen anledning till att stänga in kattungar tills de är 12 veckor i ett tomt stall...
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Jag trodde dock i mitt stilla sinne att katten behövde löpa för att bli dräktig, men jag kan ha fel. Det verkar ju ni förutsätta i alla fall.

Kattmamman och ungarna är nu tillbaka, allt frid och fröjd.
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Jag trodde dock i mitt stilla sinne att katten behövde löpa för att bli dräktig, men jag kan ha fel. Det verkar ju ni förutsätta i alla fall.

Kattmamman och ungarna är nu tillbaka, allt frid och fröjd.

Vad skönt att alla är tillbaka! Kastrera mamman illa kvickt nu så slipper ni detta problem. P-piller är farliga, dom ska man inte ge förutom i absoluta nödfall. Och inte är dom speciellt säkra heller, många är dom katter som blivit dräktiga trots p-piller. Dessutom finns det redan nu ett överskott på huskatter, dumt att sätta ännu fler till världen när det går över 100.000 katter hemlösa i Sverige.
 
Sv: Kaytmamma som flyttar med ungarna!

Jepp, min vet är tilbaka från semestern nu i veckan så katten ska in och kastreras direkt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 921
Övr. Katt En bekants bekant har en vildkatthona med ungar på sin tomt. Åldersbestämningen av ungarna är vag - personen säger att de är mindre än...
Svar
16
· Visningar
5 272
Senast: Sol
·
Övr. Katt Har tre kattungar som nu är 14 veckor och skall tilll nya hem. Det är trevliga bondkatter som är uppfödda i uppvärmd sadelkammaren med...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Heulwen
·
Hästvård Lillen skrämde slag på mig imorse. Jag noterade när jag var ner att han var 'snubblig' i boxen, och vid närmare koll fick jag som sagt...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 892
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp