Kaxig schnauzer

Q

Queen

Vi i familjen har en liten dvärgscnauzer, som är en riktig liten tuffing.
Han kaxar upp sig mot alla UTOM mamma för hon är själva ledaren.
Det är väldigt jobbigt t.ex. när jag ska bära honom.
När jag bär honom morrar han och i bland bits, men när mamma däremot kommer och lyfter upp honom så är han knäpptyst.
Samma sak gäller om han har ett ben.
Mamma kan ta benet av honom utan att han säger nått.
Men om JAG ska ta benet av honom så morrar han.
Vad gör jag för fel?

Sv: Kaxig schnauzer

Förmodligen visar du tvekan/osäkerhet eller ännu värre, rädsla, och det märker hunden. Kan inte din mamma visa dig hur du ska göra i såna situationer? Hur du visar honom att det är du som bestämmer vill säga. Det funkar inte så bra med en familjehund som bara respekterar EN familjemedlem...

Jag är inte ett dugg rädd för den lill - skiten kan jag ju säga direkt :smirk:

Mamma brukar visa precis hur jag ska göra, men direkt när hon överlåter honom till mig så mårrar han :crazy:

Han är nästan likadan mot pappa :D

Uppenbarligen anser han ju sig stå över er i rang och vad det beror på har jag ingen aning om. Du kanske inte upplever dig som rädd, men drar du bort händerna tex? Eller vänder bort kroppen vid utfall? Hur du än ser på saken så ser hunden sig som högre i rang! Eller så är han osäker på dig/er...vet inte var han har er och visar sin osäkerhet genom att morra.

Okej, jag ska tänka på hur jag gör nästa gång jag lyfter honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 205
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 070
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar