Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kravet skiljer dessa åt..
Att valpen under normala förutsättningat förstår kommandot är helt normalt, men att kräva att den ska sätta kommndot i verk när valpen är helt uppe varv är en helt annan femma
men att kräva att den ska sätta kommndot i verk när valpen är helt uppe varv är en helt annan femma
jag inte anser att krav bör ställas på en valp.
Ja jag spånade mest vidare på ties teori om att det inte gick
Jag kan uppleva med de valpar som har mycket social kamp att de ser till att de får uppmärksamhet även om man inte vill. Försöker man ignorera så går de efter och hugger tills de får en reaktion och tycker att det är buskulNär hunden beteer sig fel får den automatiskt ingen uppmärksamhet från dig!
Och alla konflikter ska lösas med social kamp, vare sig matte vill eller inte. Retriever leker och får flatte-fnatt när matte blir ilsk, Amstaffar kampar.
Snabba, icke-sociala korrigeringar är att föredra framför paragrafläsning och liknande,
Jag kan uppleva med de valpar som har mycket social kamp att de ser till att de får uppmärksamhet även om man inte vill. Försöker man ignorera så går de efter och hugger tills de får en reaktion och tycker att det är buskul
Tillägg... Man kanske kan få valpen att ligga. Men målet med komando är ju att hunden ska utföra det tills man säger något annat. Och DET kan ju vara svårt om man är 16 månader även om man kan lägga sig ned