M

mej

vet nån vart det finns en kavaj som bara är delad i bak bara med i spång eller vad det heter??;)

Sv: kavaj ?

min har det, och den är köpt på en vanlig ridsport butik, från pikure. :)

Menar du ett sprund? :confused:

Min kavaj har det, det är en Victor Hugo.

Kanske inte helt rätt att fråga på hoppforumet ;) ett sprund brukar vara typiskt dressyrkavajer ;)

okej kan du lägga ut en bild

ska se om jag har en bild.

%7B6B1D67B8-D6FC-43E4-B490-D288526CE9D2%7D.jpg

%7B90405A4C-0475-43CF-B6E7-F752254D7132%7D.jpg

kanske inte dom bästa, men min är hoppmodell, marinblå, kosstade som ny 3800.

ursäktar mig mycket att det här är helt utanför tråden.
men jag gillar ditt ridtäcke.
Ska sy ett snart, då jag inte hittar något i affär :mad:
Har du "hål" för sadeln, eller är det helt över ryggen?
Kan man bara skritta i det, eller galoppera och trava med?

Ursäktar mig igen för att jag stal en liten bit av tråden, hoppas ni har överseende med detta.

Men det ligger ju så annorlunda på baken, som ett ländtäcke.. eller?!
Kortare på sidorna än ett vanligt fleecetäcke också.
Kan kanske också vara så att min häst har ett för stort täcke, vad vet jag :confused: ?! :rofl:
i så fall blir det ju väldigt lätt att sy, då jag inte behöver lägga till extra för sadeln :D

tycker oxå att de ser ut som ett vanligt täcke men de är väll för att hon har sadel under som det ser ut så där skulle ja tro :smirk:

hmm... måste se om mitt fleecetäcke passar med sadel på.
Måste vara för långt om det ska se ut sådär :p

Tycker de flesta märken idag går att få både med ett och två sprund.

Både Pikeur och EuroStar har båda alternativen iaf. Tror Victor Hugo och Jacson också har båda modellerna.

ursäktar mig mycket att det här är helt utanför tråden.
men jag gillar ditt ridtäcke.
Ska sy ett snart, då jag inte hittar något i affär :mad:
Har du "hål" för sadeln, eller är det helt över ryggen?
Kan man bara skritta i det, eller galoppera och trava med?

Ursäktar mig igen för att jag stal en liten bit av tråden, hoppas ni har överseende med detta.

hhee jag kan svara: det är et helt vanligt agria flece täcke - bilden är tagen precis efter prisutdelningen. jag sitter på en d-pony och täckets storlek är 135. :) men som du själv säger det går nog jätte bra att sy ett likande, ridtäcke :D

JAAA :banana:
min häst har 135 i täcken, ev. 125. Vad har hästen på bilden för storlek i vanliga fall?
I så fall kan jag ju bara mäta på hans gamla täcke och sy ett eget. Wow, vad lätt livet blev :bump:

Kunde du galoppera med det på? eller var det bara skritt som gällde?

JAAA :banana:
min häst har 135 i täcken, ev. 125. Vad har hästen på bilden för storlek i vanliga fall?
I så fall kan jag ju bara mäta på hans gamla täcke och sy ett eget. Wow, vad lätt livet blev :bump:

Kunde du galoppera med det på? eller var det bara skritt som gällde?

haha jah verkligen! min d-ponny varvar mellan 125 och 135, men skulle satsat på 135. Jag kunde galoppera me det. Hemma rider jag mina hästar med sådana täcken, fast då är dom inte knäppta i bogen som det är på bilden, man håller fast täckena med bena ;)

bild:
%7BA13179F9-7B0C-416B-94C2-BEFAA7ABF161%7D.jpg

Låter ju toppen :bump:
Min häst varvar också mellan 125 och 135. Vissa passar, andra inte.
Men jag får ta mitt 135a och ha som mall till mitt ridtäcke.

Kan ju vara skönt med värme på benen också :angel:

Japp!
tack så jättemycket för att du hjälpte mig :bow:
Väldigt tacksam, för nu vet jag hur jag ska göra :banana:

jag har en kavaj med 1 sprund. det är en Borsod´Este. vet inte riktigt vart du kan hitta dom, då jag köpte den i en hästsport affär som bara finns här i Uppsala.

8834074.jpg

5152879.jpg

enda - med den är att den inte får tvättas i tvättmaskin så den måste skickas in till kemtvätt

jag har en kavaj med 1 sprund. det är en Borsod´Este. vet inte riktigt vart du kan hitta dom, då jag köpte den i en hästsport affär som bara finns här i Uppsala.

8834074.jpg

5152879.jpg

enda - med den är att den inte får tvättas i tvättmaskin så den måste skickas in till kemtvätt

ok köpte du den på sporren??
jag bor nästan i uppsala...fast nu har ja redan hittat en kavaj på sporren som ja ska köpa en pikeur:)

Liknande trådar

Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Kristall10
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Svar
223
· Visningar
9 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat