Kavaj-hjälp :)

E

elezdam

Jag är på jakt efter en nu tävlingskavaj och vill mycket gärna ha tips från er bukefaliser :bump:

Jag vill ha en som passar till hoppning och som är kort i modellen.

Kom gärna med förslag!

Sv: Kavaj-hjälp :)

Equilines nya, korta kavaj är skitsnygg :love: Min kompis köpte en svart med blå kritstrecksränder på Strömsholm, hos skara hästsport. Hittar tyvärr ingen bild.

Någon som har någon aning var Equilines kavajer i ganska normal längd, och med kritstrecksränder i ljusrosa eller babyblå har tagit vägen :confused: Jag tycker dom var skitsnygga men nu har jag inte sett dom på ett tag.

Pikeurs kritstrecksrandiga med dragkedjor bak. :love:
Första kavajen som passat mig i längd osv.
Är rätt liten och kort.

Jag har en marinblå Equline kavaj med ljusblå kritsträck som är super skön och snygg:)

3696533.jpg

*Putt putt*
Tack för alla förslag men nog finns det väl fler som är nöjda med sina kavajer? Kom igen alla bukefalister :)

Jag har en grå Equiline som är jättebra, superskön! Har inte så bra bilder men man ser lite iaf :p

11013068.jpg

equlines nya korta är skit snygg, men de som finns i butikerna är de ända som finns tydligen...:(

Har letat jorden över efter en S, men det finns inga kvar och de kommer inte tillverka några nya....:cry:

*kl*
:rofl:
Nån som vill sälja sin S?:idea:

Någon som vet om skräddare eller vad man ska säga skulle kunna sy upp en tävlingskavaj åt en, vad tror ni, det måste dom ju kunna :d

Åk till Thailand! :D
Flera av mina kompisar tog med sig en passande kavaj för att ha ett mönster och sen sa dom till skräddaren vilket tyg o knappar dom ville ha, det kostar ju typ bara några hundra också! :banana:
Massa tävlingsskjortor kan man ju sy upp då också! :angel:

haha nästa flyg till thailand då :angel:

nerå men ärsch får gå och snacka med någon och se vad dom kan göra :d :bump: kul med en personlig kavaj som ingen annan har

det har jag inte ens vågat ta reda på än :o Men undrar vad man kan jämföra med för priser, kanske Equiline.

Jag har testat den nya korta Equilinen och den var heeeeelt :love::love::love::love:! Jag skall bara ha en sådan!

De går ju inte i small, medium och large utan i 38,40,42 etc. Vilken sifferstorlek menar du med S?

Jag tycker att de var lite konstiga storlekar på kavajen då jag fick ha 38 men har normalt 32/34! :crazy:

Ursäkta om jag slänger in en fråga här,

Vet någon om det finns något märke där man har chansen att välja färger själv? som t.ex Equiline. Dvs, där man har chansen att designa kavajen själv?

Jag har en svart med svart krage från Sjöhagen Wear.
Gillar den jättemkt :)
Fick den i julklapp så jag vet inte vad den kostade men runt 800 :- tror jag.

Här är vi på dressyrtävling :) :

Haha, ignorera mej och skiten på kavajarmen :rofl: :

De går ju inte i small, medium och large utan i 38,40,42 etc. Vilken sifferstorlek menar du med S?

Om jag inte minns fel så använder de Italienska storlekar och då ska 36/38 ska vara S. (Är inte helt hundra dock) men när jag pratde med dem så sa de iallafall att det inte kommer tillverkas mer av denna modell och att de som finns i motsvarande S, är de som är i butikerna= slut....:cry:

Senast ändrad:

Har för mig att man kan göra det på Pikeurs kavajer? Är inte helt hundra dock... Fast jag förstod inte hur du menade riktigt :p

Ska du ha en ordinarie modell men välja färger själv? Eller ska du designa hela kavajen?

Tycker för övrigt att Pikeurs kavajer är heeelt underbara... Velade mellan en Pikeur Epson och den kritstrecksrandiga Equilinen... Tog Pikeuren för den känns så klassisk :)... Men jag är ju å andra sidan überklassisk så :p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025