Kattungar....

Piruette

Trådstartare
Fick 3st underbara små kattungar inatt... o fler är påväg......
Synd är bara att jag redan har 4st katter innan,,,, Jag vet att jag inte borde ha fler kattungar... men den ena katten hann jag inte sterilisera (dom är bra snabba ibland)o den andra honan var med ungar när vi fick henne... fast det syntes inte då...:eek:

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom, självklart tar jag hand om dom!.. men jag har en hyresvärd som inte är så jätteglad åt tillskottet... O sambon hotar med att flytta...:angel: , mest på skämt kanske men ändå...
Känns som att det bara är jag som glädjs åt dom små liven, tycker att det är helt otroligt, blir lika glad varje gång!

Sv: Kattungar....

kan du inte bara leta upp bra hem till dem när dom e 12veckor.... då får ju du också njuta av dom ett tag :)

Grattis till bebbarna! Vad du ska göra med dem är att låte dem stanna hos mamman tills de är tolv veckor eler lite till. Ta väl hand om mamman så tar hon hand om ungarna, och när de öppnat ögonen kan du börja gosa och gulla med dem dagligen så de blir sociala, successivt ökande. Innan dess ska man inte hålla på med ungarna för mycket, bara korta stunder.

Börja ge dem mat när de kan gå ordentligt och i samma veva fixar du en låda med låga kanter, t ex en gammal långpanna.

Vaccinera, avmaska och veterinärbesikta kissungarna och ta sedan betalt självkostadspris eller lite till. Börja leta nya ägare redan nu och se till att träffas några gånger innan de får ta hem kissungen.

Njut av dina smågull och lycka till med att ordna en bra start i livet åt dem! :)

tack Sotis! men det var inte riktigt så jag menade med "vad jag skulle göra med dom".. är min 4:e kull m kattungar.... Det var mer menat som ett "var ska jag hitta nån som vill ha dom"...:banana:

Det kom 1 till nu ikväll... otroligt vacker... grå m gula inslag!.. önskar att jag kunde behålla alla.... men 8st.. *haha*... det funkar bara inte.. då blir sambon tvungen att flytta!.... så frågan är vad som är bäst... sambo vrs katter!:angel:

Okej, jag tog dig på orden... ;) Efter fyra kullar torde du veta det mesta! Grattis i vart fall! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 169
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar