Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att denna tass ser ut som på mina katter ungefär. En normal kattass med andra ord. Skönt att det går så bra med henne nu. Håller tummarna för att det fortsätter så... och idag ser hennes tassar ut så här. De är lite torra och röda, men går väldigt bra att springa runt/hoppa på.
Visa bifogad fil 16225
Hon lär aldrig bli någon fotmodell, men det kommer inte jag heller, så...![]()
@MJLee: Fast jag upplevde att Missia hellre ville ha torrisarna efter första operationen, de var lättare att äta för henne då. Efter den här operationen var det inte så kinkigt, hon åt av båda som vanligt.
Enligt min vet var det absolut inte ovanligt att torrisarna föredrogs efter op och att det var bra att ha små torrisar ifall de svalde dem.
Min vet sa att jag inte ska ge torrisar förrän det läkt igen pga risk för att det ska fastna smulor i såret. Verkar vara lite olika bud. Nåja, idag fick hon lite, munnen måste vara läkt nu? De tog tanden den 12 och med tanke på hur snabbt det läkt i min mun så tror jag inte det behövs längre. Plus att nu är det slut med metacam, iofs om hon har ont från infektion fortfarande?![]()
Det är verkligen märkligt med så olika råd. Min vet tycker som sagt att det viktigaste är att hon äter. Jag tror hon fick Metacam i fyra dagar efteråt och det är ju verkligen inget man vill ge i onödan. Hon blev ju infekterad men fick då bara antibiotika, inte mer Metacam. Jag är övertygad om att det inte var torrisarna som ställde till det, det var vid den värsta tanden plus att det var ju när det var så varmt och jag tror det blev någon rötmånad light då.
Angående urinprov - det finns inte ultraljud så att ni kan ta prov direkt från blåsan? Det brukade jag göra med Luna, och då krävdes ingen sedering.Ikväll är Nikita på bättre humör än sedan operationen. Hon kan dölja fruktansvärda tandsmärtor men ta bort hennes torrisar ochVi är nästan färdiga med antibiotikakuren, sista tabletten den 24 på morgonen. Sedan in så snart som möjligt för nytt urinprov. Förhoppningsvis kan de klämma ur henne det utan sedering. Det går om katten är samarbetsvillig.
Jag ställer mig tvivlande.
Skilda åsikter om maten pågår här, tydligen helt fel mat enligt Pälsfröken, men synd för henne att det inte blir något annat och jag skulle kunna gissa på att det försvinner åtminstone till stor del under natten.
Lite flera gråa hårstrån på skallen till mig då.![]()
Min skulle ha metacam i fyra dagar med.Det är verkligen märkligt med så olika råd. Min vet tycker som sagt att det viktigaste är att hon äter. Jag tror hon fick Metacam i fyra dagar efteråt och det är ju verkligen inget man vill ge i onödan. Hon blev ju infekterad men fick då bara antibiotika, inte mer Metacam. Jag är övertygad om att det inte var torrisarna som ställde till det, det var vid den värsta tanden plus att det var ju när det var så varmt och jag tror det blev någon rötmånad light då.
En halv tablett varannan dag ska det ju såklart stå.jag sänkt Älvas kortisondos till 1/2 tablett om dagen