Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vaccinerar samtidigt med att tänder dras osvJag förstår mig inte riktigt på katten. Hon har inte mått bra på senaste tiden, bitig, sur (mer än vanligt) kan slå efter mig irriterat med tassen (utan klor), morrar. Piper till ibland när vi gosar. Så jag bokar tid, och plötsligt är hon urgosig och mjuk och glad. Nåja, bra med en röntgen så jag vet om jag behöver dra fler tänder. Och förhoppningsvis, om hon är frisk i munnen, kan jag vaccinera henne när jag är där.
Lillskräpet (ett år på torsdag) har börjat kräkas väldigt mycket. Nästan varje dag.
Hur akut ska jag ringa veterinären? Jag är orolig! Tänk om det är njurarna?
Eller är det bara hårbollar (fast med väldigt lite hår i)? Kan lite havre vara lösningen, för ampelliljorna rör hon inte. Eller kanske foderallergi?
Hjääääälp!
Avmaskad? Kan du kanske ringa någon veterinärjour (typ på något djursjukhus) för att fråga hur du ska göra?
Nä, inte avmaskad sen hon var liten. Ska till veterinären med stora katten på onsdag, ska fråga då om de har någon teori (och hur orolig jag ska vara). Ringer min vet imorgon och rådfrågar.
Kan det vara så enkelt att hon kräks av foder med fisk och skaldjur? Tror att hon kräkts när jag serverat mjau blötmat med lax och räkor. Med betoning på tror. Ska köra utesluningsmetoden kanske.
Skurat kattlåda![]()
När min katt kräktes mycket, typ varje dag och vattnigt (så ingen päls eller mat) vat det för att var var stressad och hade magkatarr (eller nåt åt det hållet). Så han fick något magsyredämpande ett tag och vi försökte utreda varför han bar stressad.Lillskräpet (ett år på torsdag) har börjat kräkas väldigt mycket. Nästan varje dag.
Hur akut ska jag ringa veterinären? Jag är orolig! Tänk om det är njurarna?
Eller är det bara hårbollar (fast med väldigt lite hår i)? Kan lite havre vara lösningen, för ampelliljorna rör hon inte. Eller kanske foderallergi?
Hjääääälp!
Nikita har vaknat mycket snabbare än förra gången. Då var hon helt utslagen i flera timmar nu är hon redan ganska alert, försöker gå även om hon vinglar omkull hela tiden och vill inte riktigt ligga på sin varma härliga kattsäng. Vad tror ni det kan bero på? Jag vet att vissa katter 'snedtänder' på sedering/sövning men hon har inte gjort det innan och det känns mest som hon redan är ganska vaken.Vet sa ingenting om hur snart efter operation hon skulle ges metacam hur snart brukar ni andra ge det?
Skönt!
När jag hämtade Missia var hon smärtlindrad så första Metacamen fick hon dagen efter.
Edit: Likadant efter båda gångerna.