athena_arabians
Trådstartare
Jag blir helt förvirrad.
När vi köpte vår katt "existerade den inte". Vi körde efter någon vecka till veterinär för besiktning och märkning. Hade en deal med uppfödaren att vi skulle kunna ångra köpet eller liknande om det varit något fel på den så det kändes ändå ok. Liten chansning men det gick bra.
Nu ringer uppfödaren och vill se vårt intyg pga ett syskon till katten blivit sjukt och avlivats. Av någon anledning inte färdigutredd innan avlivning. Detta har uppfödaren anmält till länsstyrelsen av någon anledning. Låter helskumt. Då säger han att länsstyrelsen vill ha bild på vår katts besiktningsintyg. Helskumt! Vad har vår katt med syskonet att göra? Försöker han göra någon hittepå-story pga brist på intyg från syskonet?
Har mailat lsst för att se vad i hela friden detta är för något. Om det verkligen går till såhär. Hoppas att de ger svar. Känner buke igen detta? Och har man inte rätt att avliva katten som man vill?
Jag hade inte skickat över något till uppfödaren innan jag vet exakt vad det handlar om (om ens då, det låter väldigt shady). Dessutom, ni har betalat veterinären och det betyder att det är era papper som ni gör som ni vill med.