Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok kanske kan prova det sen vet inte hur det blir iochmed min kissar på samma ställe jämt.

Det jag gillar är att man slänger allt efter två veckor, skrubbar lådan - jag använder grönsåpa och urine off, och lägger på nytt. Samt att man kan spola ner bajs i toaletten eftersom kristallerna är vattenlösliga. Men vissa katter gillar det inte, så jag skulle nog vara försiktig om jag var du.

Åh jag får spunk :mad:

@Marty Den dära "uppfödaren" har fått en ny kull :banghead:
Så jävla rätt beslut att hen blev utesluten!

Söker man på ragdoll på insta så kommer henoms bilder upp. Får blocka människan så dom inte stör i mitt flöde :p
Det förvånar mig inte det minsta. Jag tror att hon kommer fortsätta med exakt samma verksamhet som innan tyvärr. Det enda som hänt med att hon blev avstängd är att hon i alla fall inte kan gömma sig bakom sitt stamnamn. Jag tror hon blev avstängd ett år. Frågan är väl vad som händer sen.

• Gilla
Reactions: MM
Det jag gillar är att man slänger allt efter två veckor, skrubbar lådan - jag använder grönsåpa och urine off, och lägger på nytt. Samt att man kan spola ner bajs i toaletten eftersom kristallerna är vattenlösliga. Men vissa katter gillar det inte, så jag skulle nog vara försiktig om jag var du.
Jo det är det jag är rädd för.

Nej det har jag inte provat. Läste dock att man bara ska ha 2 cm djup sand, och vår ena katt gillar att gräva.
Våra katter är totala motsatser så har varit svårt att hitta något som passar bra. Ena vill gräva massor och det bästa är att ha ett dass som är djupt och med väggar. Den andra vill ha låga väggar så den kan stå som spindelmannen på kanterna, annars står han och pissar rakt ut mot väggen. Och det blir så äckligt om det är dass med piss på väggarna som hamnar i päls när de går runt därinne..
Vad gör man..?
Blev lite allmänt frustrationsbabbel som egentligen inte var så mycket svar på ditt inlägg :p
Låter som en jobbig situation :down: Min bekant med peewee har betydligt djupare med sand än 2 cm, snarare 5 cm. Gissar man kanske får röra runt mer för att det ska "fara ner" däremot.

Men va? Har vi använt samma produkt? :confused::p ÖkoPlus doftar ju ljuvligt när den är ny, och luktar typ inget alls när man har tagit bort skiten. Jag saknar den såååå mycket, men min lilla dam har inte velat gå på den ännu.
Haha, man kan ju fundera :p Men jag gillar inte riktigt doften när den är ny heller, har jättesvårt för trädoft, det kan ju spela in. Lilla herrn var högst skeptisk till den även om han gick dit när det blev nödfall så åkte ut rätt fort.

Jag använder kristallsand. Men har köpt lite silikon för att se om det blir bättre. Nikita har inga problem, med kristaller men jag vet att hon föredrar lite mjukare. Får se hur det går. Annars blir det nog vanlig sand. Everclean eller Classic. Har ju kommit en del nya märken som är värda att pröva. Tack och lov är Nikita nog den minst kräsna katt jag någonsin träffat, hon går på allt, även om Pee Wee betraktas med stor mistänksamhet. Tyvärr är stället där jag har lådan bara 30 cm brett så min låda måste få plats där. Vilket utesluter de backar jag annars gärna köpt. Grejen med klumpbildande är jag tycker det blir lite ofräscht eftersom jag inte känner att jag får upp allt. Så jag slänger gärna all sand ganska ofta, vilket inte blir så ekonomiskt :down:
Smily är ett bra alternativ till Everclean, sanden tas från samma ställe så det är väldigt likt. Jag upplever doften som lite mildare och det är billigare.

Här har tjockis fart runt som en idiot och lekt med ballonger. Först blev jag lite orolig över att de skulle smälla och skrämma honom, men han hade så kul så jag ville inte förstöra för honom. Visst smällde dem, men inte brydde han sig om det :D Superkul var det iallafall, han dribblade runt dem som ett proffs!

Har klämt lite på fetknopp-Brunetten. Hon har gått ned ett hekto säger vågen, men när hon låg och gonade sig på hallmattan var det väldigt mycket extrabrunett som vällde över åt alla håll. Svårt att säga hur det går med bantningsprojektet.

Skönhetsmissen är uppjagad över grannkatten som fått gå ut, hon skriker på honom sittande i köksfönster. Den j*veln går omkring på hennes gård... sitter på hennes gräsmatta... glor upp emot hennes fönster... Alltså fräckheten når inga gränser i detta landet...

Jag kollar runt lite på annonser och en påstår att veterinärintyg på att rasen stämmer följer med trots att stamtavla inte finns O_o Vette fasen hur en veterinär kan va säker på det, kan ju lika gärna vara en blandning... :crazy:

Pälsfröken fick stå ut med att jag gjorde sällskap på balkongen, hon smiter ju in om hon ser att jag bara närmar mig den och hon är ute. Nu ligger hon i knät och tankar lite trygghet eller kanske bara sniffar och markerar in mig efter duschen :angel: Nöjd är hon iaf. nu det är ju huvudsaken. :up:

Jag kollar runt lite på annonser och en påstår att veterinärintyg på att rasen stämmer följer med trots att stamtavla inte finns O_o Vette fasen hur en veterinär kan va säker på det, kan ju lika gärna vara en blandning... :crazy:

Veterinärer är ganska kända för att ha dålig koll på det här med kattraser. Det finns flera som kommit in med sin huskatt och vet har tvärsäkert påstått att jo det här är definitivt en raskatt. Ung, långhårig katt = skogis. :meh:

Har haft kristaller och det gick bra att gräva i här. Men aj vad ont det gör att trampa på dem när de sprids. Och jag tyckte det dammade en del.
Jo tack, vi hade ett tag med hos föräldrarna. Slutade för pappa tyckte det gör för ont å trampa på. Dock pissar min på samma ställe jämt.

Veterinärer är ganska kända för att ha dålig koll på det här med kattraser. Det finns flera som kommit in med sin huskatt och vet har tvärsäkert påstått att jo det här är definitivt en raskatt. Ung, långhårig katt = skogis. :meh:
När jag ringt och bokat tider hos veterinärer så har jag fått uppge kattens ras, och nästan varje gång när jag anmält mig i receptionen så har de frågat "Och så var hon norsk skogSkatt?"
NEEEEEEEEJ vill jag skrika då, men jag brukar hålla minen och spela med.

Dessa skogskatter är ett riktigt pet peeve för mig. Det börjar tamejtusan rycka i ögonlocken på mig.

(Och ja, jag vet att jag har sagt fel själv förr i tiden, ett bra tag innan jag själv blev skogisägare. Det stör mig också.)

Nikita har verkligen inte en uns empati. Ikväll hade jag behövt lite extra gos och hon har vandrat iväg och ligger och sover på sitt fårskinn :meh: Här nojjar jag livet ur mig om det verkar som Nikita inte mår bra så är jag där som en hök. Nåja, hon är alltid upp för lite tvångsgos :love: Så gick iväg och hämtade upp henne och efter en gosstund i famnen så ligger hon på sin kattsäng så jag kan klappa katt när jag vill. :heart Ibland är det bra med en klister katt som i princip aldrig säger nej till gos.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka