Jag håller tummarna för att det inte är någon fara![]()
Tack ❤ Hoppas vi kommer in i tid om det är. Jag har ingen erfarenhet av juvertumörer, så vet inte om de ser ut som detta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller tummarna för att det inte är någon fara![]()
Hade för många år sedan läs mitt tidigare gifta villa vovve volvo liv! Då hade vi 2 schäfrar och 4 katter. Julgran strl gigantisk å pynt överallt. Tänkte inte ens tanken att dom kunde riva de. Å gjorde aldrig det heller.Jag har haft katt sedan 2014, och hittills inte ens försökt att ha en julgran. Jag bodde i en mindre etta fram till sommaren 2021 - hade katterna vält omkull en julgran så hade det blivit kaos överallt!
Nu bor vi större, och sedan tidigare i veckan är det bara en katt i hushållet. Jag är lite sugen på en gran modell mindre (större än en som en har på bordet, betydligt mindre än en fullstor), men det blir nog inte aktuellt i år om vi inte snubblar över nåt.
Jag tänker spontant: plastpynt (inte glas), inget glitter som katterna kan komma åt (ens genom att klättra..). Och så om möjligt fästa granen i något, utöver foten, för lite extra stöd.![]()
Det här med julgran, jag älskar ju julpynt å allt som har med julen att göra.. men hur löser man allt med 2 huliganer..![]()
Det här med julgran, jag älskar ju julpynt å allt som har med julen att göra.. men hur löser man allt med 2 huliganer..![]()
Plastgran! Plastgran och dinglande pynt funkar super.Det här med julgran, jag älskar ju julpynt å allt som har med julen att göra.. men hur löser man allt med 2 huliganer..![]()
Usch så jobbigt! Hoppas att det inte är någon fara med fina Malla, och att söta Seven också snart är bättre!Som om det med Seven inte var nog, så kände jag flera knölar runt ett juver på Malla i fredags kväll. Så nu måste hon till veterinären med.
Seven låter inte bli stygnen, så hon har tratt på sig. På fredag ska vi in och ta bort stygnen, ska bli skönt.
Jag började försöka med klicker men ingen av mina förstod någonting. Iza är inte tillräckligt godismotiverad och Freja blir helt besatt innan hon tröttnar. Men gulligt ändå att Lina i alla fall viftarHar börjat klickerträning med Lina. Målet är att hon ska lägga tassen i min hand. Vi har kommit så långt att hon vet handen betyder godis och hon förväntas göra något med tassen. Hon kan sitta en meter ifrån mig och viftamen det kommer.
Din Veterinär i Märsta är även bra med katt och inga dyra klinikavgifter.Fick tid på Brunmåla för Malla redan imorgon. Tack och lov ledig 3 dagar, så kunde ta allt de erbjöd. Varit lite nyfiken på Brunmåla, de flesta med häst är jättenöjda men jag har en klinik närmare, så aldrig kommit mig för att testa. Nu hade de 25% på knölkoll och 15% på ev operation, så nu blev det av. Jag är pank efter Sevens 4 dagar långa stayover på Albano.
Seven blir av med stygnen på fredag, men hon vill gärna plocka dom själv så hon har fortsatt tratt på.
Din Veterinär i Märsta är även bra med katt och inga dyra klinikavgifter.![]()
Jag har varit till Djursjukhuset i Väsby flera gånger men tycker Din Veterinär är riktigt bra och som sagt ingen klinikavgift, annars åker jag till Ultuna om det är akuta saker. Brunmåla har jag aldrig hört talas om tidigare.Mallas uppfödare gick där. Brukar gå i Vallentuna, tror inte de är så dyra heller. Eller jag vet inte, orkar sällan jämföra.
Jag har varit till Djursjukhuset i Väsby flera gånger men tycker Din Veterinär är riktigt bra och som sagt ingen klinikavgift, annars åker jag till Ultuna om det är akuta saker. Brunmåla har jag aldrig hört talas om tidigare.![]()
LuddtassKantarell har varit på återbesök idag. Ögat ser mycket bättre ut nu, såret efter hans sekvester läker som det ska, har en ärrbildning som går tillbaka mer och mer, blodkärlen ner i såret har tunnats av. I vanligt ljus går det inte längre att se någon förändring i ögat. Han fotar varje gång så man kan jämföra varje besök, väldigt intressant att se och följa läkningsprocessen.
Kantarell mår toppen, pigg, glad och hungrig. Ögonen varken rinner eller kladdar och han är helt obesvärad
Ska tillbaka om tre månader för uppföljning.
Mycket nöjd över att vara hemma igen
Visa bifogad fil 106143
LuddtassFyra svansar och en borste
![]()