Vi håller tummar och tassar här för Tuva!På väg till akutsjukhuset i Jönköping. Stackars Tuva var helt lealös när jag lyfte in henne i buren..![]()
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi håller tummar och tassar här för Tuva!På väg till akutsjukhuset i Jönköping. Stackars Tuva var helt lealös när jag lyfte in henne i buren..![]()
Hoppas hon klarar sig.På väg till akutsjukhuset i Jönköping. Stackars Tuva var helt lealös när jag lyfte in henne i buren..![]()
Hon piggnade till lite på vägen hit, adrenalin antar jag. Fortfarande väldigt låg. Veterinären tror det är inflammation i magen. Väntar på blodprov nu.
Men men men jag var ju där!! Jag hade en liten skrutt i panel och allt!Idag gick jag och kollade på Sydkattens utställning.Kul med fina katter! Idag lyckades jag pricka in så att jag fick se panelen, så det var extra roligt. Som vanligt blir jag chockad när jag ser de mindre raserna - hur kan de vara så smååå? Även de vuxna hanarna ser ut som kattungar. Men himla söta!
Mina tjejer blev glada när jag kom hem, främst för att jag köpte med mig lite kanindelar.
Nämen! Hade jag vetat så hade jag kommit och sagt hej!Men men men jag var ju där!! Jag hade en liten skrutt i panel och allt!
Så skönt att det inte verkar vara värre. Hoppas att hon mår mycket bättre snart!Nu är vi på väg hem igen. "Bara" magsjuka förhoppningvis. Köpt lite specialmat och probiotika och fått med lite mirtazapin (aptitstimulerande).
Kattunge i kategori 4. Fick en röst. Skiljedomaren tog såklart en spindlig oriental@cirkus och grattis till panel! Då har jag definitivt sett en av dina katter, även om jag inte visste det då.![]()
Idag var det kloklippningsdag!
Katt 1. Ta upp tassen när han sitter varsomhelst klipp. Fortsätt runt om.
Katt 2. Jaga katten,för han har sett klosaxen. Efter att ha fått tag i honom vira då en tjock handduk runt och lirka fram en tass i taget.. efter mycket om och men är en tass fixad..
Börja om från början.. jaga katten osv..
Bra frågaHur fasiken lindar du in katten och håller den på plats med bara en tass i taget? Megara slingrar sig och väser som en orm bara jag håller fast henne. Dock är hon helt ok med tången. Smakar på den och jag kan lägga den i hennes kattsäng. Hon vet att hon får godis efter men det hjälper inte ett dugg.
Bra frågavi har hittat ett sätt där han typ ger upp när handduken kommer runt kroppen. Vi har testat muta med dreamies.. han ratar dom om tången syns. Men syns ingen tång så skriker han vid åsynen av påsen...
Jag vill ha en till katt som junior. Han hoppar upp i soffan å man lyfter en tass å klipper, kliar lite å han stångas. Tar nästa.. osv..
Vi har inte ens testat klippa klorna på våra innekatter de vill klättra då behöver de vassa klor......Idag var det kloklippningsdag!
Katt 1. Ta upp tassen när han sitter varsomhelst klipp. Fortsätt runt om.
Katt 2. Jaga katten,för han har sett klosaxen. Efter att ha fått tag i honom vira då en tjock handduk runt och lirka fram en tass i taget.. efter mycket om och men är en tass fixad..
Börja om från början.. jaga katten osv..
Mina klättrar i gardinerna trots klippta klor..Vi har inte ens testat klippa klorna på våra innekatter de vill klättra då behöver de vassa klor......
Smygklippning vid sovning är det bästaNikita tog jag bara och satte henne med hennes rygg mot min mage. Klippklippklipp. Tog en minut. Megara smyger jag på när hon sover och klipper en klo här och där
Megara skulle bli helgalen om jag lindade in henne. Jag = köttfärs. Bara jag lyfter henne och håller fast när hon vill bort gör att hon väser som en orm.