Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skärbrädan ovanför pallen var utdragen så Kantarell kom inte upp på köksbänken. Då kom han på den fantastiska idén att klättra upp med hjälp av handtagen på lådorna vid sidan av pallen.
Självklart ramlade han ner med en duns 😂
Så himla smidig och graciös 😁

Tänkte bara passa på att varna för tvättmaskinen! Jag tror min lilla Mizze försökte gå balansgång på luckan men halkade och på något konstigt vänster fick hon ner ena bakbenet mellan luckan och låset! Det gick inte att öppna/stänga luckan för då klämdes benet. Full panik! Hur som så tog jag tag om katten och maken lirkade upp benet. Det hela slutar dock lyckligt. Mizze har bara ett ytligt sår på benet och inga som helst skelettskador. Jag har fått roa mig med att äta pc i 10 dagar pga bett i handen.

Vi var på 80-årskalas i helgen, jag och katterna. Kalaset hölls hemma hos mamma, så därför kunde katterna vara med. Det var ett litet kalas, men för två katter som spenderar sin vardag tillsammans med en enda människa så är nio personer mycket. Men oj så duktiga de var! :love: Juno var som vanligt inte särskilt blyg, utan lät sig hälsas på och klappas om någon kände för det. Hon gick aldrig undan och gömde sig, utan gick runt bäst hon ville. Under bordet bland allas fötter var en bra plats! :p

Och lilla Älva! Älva som förr i tiden tyckte att alla människor utom matte var äckliga och otäcka och gick och gömde sig så fort jag fick besök... Hon har ju verkligen blommat ut sedan Juno flyttade in. Det var ju så klart inte så att någon utom jag fick klappa på henne, men ju längre kvällen fortskred, desto mer social blev hon. Mamma hade dragit fram en fåtölj som vanligtvis inte är tillgängliga för katterna när vi är där, och den gick Älva och lade sig i flera gånger, bara på andra sidan rummet från matbordet där vi satt och festade. Så himla fin och duktig! :love:

Snälla Kantarell skulle verkligen behöva lära sig att säga ifrån, även att sluta komma tillbaka direkt när jag lyft undan honom 😅
Harry är intelligent och börjar förstå ordet försiktig men ibland kan han hålla sig och blir helt vild och Kantarell gör ingenting 😂
Tjejerna säger ifrån på skarpen om han kommer för nära och det tar han.
Men inte herr snäll 🙄

Vi har en regel att om Kantarell ligger på tunnan får man inte bråka med honom.
Jättelätt när han ligger och retar Harry 😅
IMG_20220920_102112.webp

Hur brukar det vara med det här vem som äter först med katter?
Den äldre (10 mån) här hemma släpper fram mini att äta det han vill å går inte fram föränn mini går eller om jag puttar fram honom. Då äter dom ur samma skål tex. Hur brukar de vara?

Den äldre (10 mån) här hemma släpper fram mini att äta det han vill å går inte fram föränn mini går eller om jag puttar fram honom. Då äter dom ur samma skål tex. Hur brukar de vara?

Mina har fri tillgång på torrfoder så de äter när de har lust 😊
Kantarell är den enda som tycker om burkmat så det äter han i lugn och ro, de andra kan på sin höjd se äcklade ut 😅

Jag dammsög förut och undrade vart Harry tog vägen, han brukar följa efter mig och bara ivägen 😁
När jag kom in i vardagsrummet hittade jag honom, han hade hoppat upp på klöstunnan och satt sig på Kantarell 😂
Matte för oväsen, bäst att sätta sig i säkerhet hos snälla Kantarell. Han såg i te jättebekväm ut med att ha en hund sittandes på hans mage 😅

Jag dammsög förut och undrade vart Harry tog vägen, han brukar följa efter mig och bara ivägen 😁
När jag kom in i vardagsrummet hittade jag honom, han hade hoppat upp på klöstunnan och satt sig på Kantarell 😂
Matte för oväsen, bäst att sätta sig i säkerhet hos snälla Kantarell. Han såg i te jättebekväm ut med att ha en hund sittandes på hans mage 😅

Plutten då :heart :laugh:

Här beror det på vem som är hungrigast eller mest sugen oftast. De har fri tillgång på torrfoder. Blötmat så är alltid Lillkatten först fram men Lilla herrn trycker sig förbi och väljer vilket fat han vill ha, det med mest sås förstås :D har det vart tomt på torrisar några timmar så är Lillkatten alltid först men det hänger nog ihop lite med att hon länge fick panik när det var slut i skålen och även nu vräker hon i sig som att hon är utsvulten ifall skålen vart tom nån enstaka timme. Det är också rätt vanligt de äter samtidigt ur samma skål så är verkligen hur de känner för 😅

Lilla herrn är helt friskförklarad och har charmat in sig hos ännu en veterinär. Han ville inte åka hem för det var så spännande hos veterinären 😅
Dock blev jag lite less idag... köpte med lite lyxigt, frystorkat godis från veterinären som belöning för han vart så gudasnäll under behandlingen. Samma godis som veterinären bjuder på och där tycker han det är supergott! Men inte hemma... :meh: Han tittade på mig som att jag var en idiot, tror jag verkligen han tänker äta det där :wtf: Lillkatten såg ut som att jag tänkte förgifta henne :meh:
Vad tusan gör att det är världens godaste hos veterinären men icke ätbart hemma :confused:O_o

Kantarell är sjuk 😭
Han var precis som vanligt igår, åt mat, sov i sängen.
När jag vaknade låg han under sängen, han brukar alltid komma, vilja bli klappad och tjata om frukost.
Drog fram honom och nu ligger han på bordet, sover och bryr sig inte om något 💔
Har en akuttid på djursjukhuset i eftermiddag.

Lilla hjärtat ❤️
IMG_20220922_101532.webp

Kantarell är sjuk 😭
När jag vaknade låg han under sängen, han brukar alltid komma, vilja bli klappad och tjata om frukost.

Lilla hjärtat ❤️
Visa bifogad fil 101023
Men liten! <3 Hoppas allt går bra hos vetten och att han kryar på sig snarast. Chika är också sjuk idag så jag är hemma och "vabbar".

Kantarell är sjuk 😭

Lilla hjärtat ❤️
Visa bifogad fil 101023
Stackarn :( Vi håller tummar och tassar att han snabbt blir bra igen :heart

Mina har fri tillgång på torrfoder så de äter när de har lust 😊
Kantarell är den enda som tycker om burkmat så det äter han i lugn och ro, de andra kan på sin höjd se äcklade ut 😅
Våra har fri tillgång på torrfoder. Sedan får de dela på två/tre påsar blötmat. De har varsin skål till det blöta och den ena äter det hon vill sedan rensar den andra skålarna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
994
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka