Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy, vad läskigt det är när det går så där fort som en omvänd hand. Pigg, frisk, glad och galen till ursjuk.Han är inlagd på djursjukhuset.
Har 41 graders feber och väldigt dåliga värden.
Prognosen är osäker
Visa bifogad fil 101060
Men älskade lilla vän!Han är inlagd på djursjukhuset.
Prognosen är osäker
Visa bifogad fil 101060
Men lilla KantarellHan är inlagd på djursjukhuset.
Prognosen är osäker
Visa bifogad fil 101060
Men älskade lilla vän!Vi håller alla tummar och tassar och tår vi har för att det vänder för fina Kantarell!
Vet man vad det beror på? Har har ätit något olämpligt?
Det finns medicin mot FIP i Sverige numer (den tas in på licens från UK). Om de utesluter annat och fortfarande tror på FIP be om remiss till djursjukhus som har medicinen (senast jag kollade var det Södra Djursjukhuset i stockholm och Blå Stjärnan i Göteborg, men finns säkert fler). Med medicin finns god chans för tillfrisknande. Behandlingen är dock kostsam.De tror det kan vara fip iom åldern och de symptom han har![]()
Det finns medicin mot FIP i Sverige numer (den tas in på licens från UK). Om de utesluter annat och fortfarande tror på FIP be om remiss till djursjukhus som har medicinen (senast jag kollade var det Södra Djursjukhuset i stockholm och Blå Stjärnan i Göteborg, men finns säkert fler). Med medicin finns god chans för tillfrisknande. Behandlingen är dock kostsam.
Jag håller tummarna för att det är något annat mer lättåtgärdat dock!
Nej då behöver man sätta in medicin helst idag, senast imorgonHan har vätska i buken, svårt att gå, svårt att andas.
Är det fip är det inte troligt att han överlever så länge till![]()
Nej då behöver man sätta in medicin helst idag, senast imorgonMen även vid vätska i buk/bröst har det visat sig ha god prognos, dock krävs självklart snabb vård och intensivvård. Man kan behöva tömma ut vätska flera gånger om djuret har svårt att andas, eller lägga dräner. Tills medicinen har effekt. Men jag förstår också om man inte vill gå vidare, menar inte att propsa på er någon typ av behandling eller så utan vill bara informera eftersom inte alla veterinärer än vet om att behandling faktiskt finns att tillgå i Sverige nu.
Jag förstår att det känns chockartat, det hade jag också tyckt i din situation. Jag vet dock att det tyvärr ofta är så med djur, särskilt katter. Vissa tillstånd har en tendens till att komma extremt plötsligt, och det är alltid tufft för den som är djurägare att förstå och anpassa sig till. Jag hoppas verkligen att han tillfrisknar!De ska höra av sig under kvällen.
Jag förstår inte hur det kan gå så fort.
Igår var han ju precis som vanligt, tjatade efter mat, lekte med Paisley på kvällen innan han hoppade upp i sängen och sträckte ut sig för att sova. Imorse jättesjuk, det är ju bara några timmar.
Jag har varit med om samma sak, gick också otroligt snabbt hoppas dock det löser sig för lilla fina KantarellDe ska höra av sig under kvällen.
Igår var han ju precis som vanligt, tjatade efter mat, lekte med Paisley på kvällen innan han hoppade upp i sängen och sträckte ut sig för att sova. Imorse jättesjuk, det är ju bara några timmar.
Men fy så hemskt att läsa om! Jag håller tummarna för att de kan göra nåt. Stackarn.De ska höra av sig under kvällen.
Men fy vad otäckt.De ska höra av sig under kvällen.
Lider med er..De ska höra av sig under kvällen.
Åh @Bison, så otroligt jobbigt för er allihopa! Vi håller alla tummar och tasar för er jättefina lilla svamp!De ska höra av sig under kvällen.